بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

راه های پیشگیری از بیماری های گوش و حلق وبینی و راه های در مان آن در صورت بیمار شدن

کلمات کلیدی

مشکلات تنفسی

جراحی بینی

عمل رینوپلاستی

جراحی پلاستیک

جراحی غدد بزاقی چگونه انجام می شود

جراحی زیبایی بینی

ناهنجاری های آناتومیکی

جراحی زیبایی

بعد از جراحی زیبایی

کم شنوایی

کاهش شنوایی

کاهش شنوائی

پارگی پرده گوش

متخصص گوش و حلق و بینی

لارنژیت حاد را چگونه درمان کنیم

علائم لارنژیت چیست و

کلستئاتوم یا توده خوش خیم گوش را چگونه درمان کنیم

تاثیر افزایش سن بر فرم بینی

خنده بعد از عمل بینی چه تاثیری دارد

آیا خروپف با جراحی بینی درمان می شود

رابطه ی عمل زیبایی و اعتماد به نفس

اصابت ضربه های مختلف به بینی عمل کرده چه تاثیری دارد

تغییرات چهره بعد از عمل بینی به چه شکل است

جای زخم و بخیه بعد از عمل بینی را چگونه از بین ببریم

چه سنی مناسب برای انجام عمل بینی است

دلیل اصلی گرفتگی صدا چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

دلیل اصلی ایجاد غبغب چیست

پارگی پرده گوش را چگونه ترمیم کنیم

برجستگی ناحیه پیشانی را چگونه برطرف کنیم

رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) چیست

  • ۰
  • ۰

آیا عمل بینی گوشتی مشکل تر است؟

 

عمل بینی گوشتی ممکن است کمی چالش برانگیز باشد زیرا جراح در تلاش است بینی متناسب و تراش خورده به همراه نوکی زیباتر برای بیمار بسازد. استحکام غضروف بینی در این نوع جراحی ها از اهمیت فراوانی برخوردار است زیرا غضروف بیشتر می تواند خود را از زیر پوشش پوست ضخیم، بر جسته تر نشان

دهد.

جراحی بینی گوشتی

همچنین مزیت دیگر استحکام غضروف این است که تنفس بیمار بهبود یافته یا به خوبی قبل باقی می ماند. مشاوره با یک جراح بینی خوب و با تجربه می تواند به بیمار این فرصت را بدهد تا درباره گزینه های موجود صحبت کرده و توقعات واقع گرایانه خود را بیان کند.

بینی گوشتی چیست؟

معمولا به بینی های تپل، گرد بدون داشتن نوکی مشخص که تناسب چندانی هم با پهنای پل بینی نداشته باشد، بینی گوشتی می گویند. حتی اغلب به نظر می رسد که توپی در نوک بینی شان قرار دارد. این افراد ممکن است فکر کنند که به جای داشتن بینی باریک و تراشیده، بینی پهن و نافرمی دارند.

معمولا دو عامل موجب گوشتی به نظر رسیدن بینی می شود: ضخامت پوست بینی و ضعیف بودن غضروف نوک بینی. ضخیم بودن پوست بینی می تواند موجب گرد تر به نظر رسیدن نوک بینی شده که در افرادی با پوست تیره بیشتر دیده می شود. نوک انواع بینی های گوشتی ، برخلاف بینی های استخوانی، غضروف های جانبی کمتری دارد که منحنی یا پهن هستند.

 

جراحان چه نوع جراحی بینی را مشکل می دانند؟

مشکل بسیاری از جراحان بینی، عدم توانایی پیشبینی دشواری جراحی و درصد موفقیت آن است. آنها اغلب قبل از جراحی نمی دانند که جراحی سخت یا آسانی پیش رو دارند و یا اینکه آیا جراحی نتیجه مطلوبی به دست خواهد داد یا خیر؟

در حالی که برخی جراحان بینی تمام جراحی ها را ساده و دارای نتایج مطلوب تصور می کنند، دیگران اکثر جراحی ها را چالش برانگیز، پیچیده و غیر قابل پیشبینی در نظر می گیرند. در اینجا دو نظریه کلی وجود دارد:

انجام برخی جراحی ها آسان (از دیدگاه جراحان) بوده و دارای نتایج مطلوب (از دیدگاه بیماران) است، در حالی که انجام جراحی های دیگر دشوار (از دیدگاه جراحان) و منجر به نتایج غیر مطلوب (از دیدگاه بیماران) می شود.

آیا بینی گوشتی برگشت پذیر است؟

امروزه جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی است و افراد زیادی حتی بدون داشتن دلیل عقلانی یا پزشکی خاصی و تنها برای زیباتر شدن زیر تیغ این جراحی می روند. به طور کلی دو نوع بینی وجود دارد. بینی گوشتی و بینی استخوانی.

در عمل جراحی بینی گوشتی، جراح ابتدا استخوان و غضروف بینی را به شکل مورد نظر در آورده تا از برگشت بینی پس از جراحی تا حد ممکن جلوگیری شود. البته ممکن است شکل بینی پس از جراحی به علت ضربه یا آسیب خاصی تغییر کند.

ابتدا باید گفت که بزرگ بودن بینی دلیل بر گوشتی بودن آن نیست و تشخیص بینی گوشتی تنها به عهده پزشک می باشد.

در اغلب بینی های گوشتی، بافت پوست و گوشت بیش از سایر بخش ها است. در واقع میزان غضروف این بینی ها از گوشت آنها کمتر بوده و ساختار استخوانی ضعیف تری دارند. در واقع جراح بینی سعی می کند که در این نوع جراحی ها با اضافه کردن غضروف و تقویت ساختار استخوانی بینی، میان بخش استخوانی و گوشتی بینی تعادل ایجاد کند. بسیاری فکر می کنند که برگشت پذیری از عوارض عمل بینی های گوشتی است، اما در واقع برگشت پذیری بینی های گوشتی مانند برگشت پذیری بینی های استخوانی است. تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی در روش جراحی و مراقبت های پس از آن می باشد.

تصور عامه این است که جراحی بینی گوشتی کمتر از استخوانی شانس موفقیت داشته و نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. معمولا پس از جراحی بینی گوشتی، ورم بیشتری در صورت بیمار دیده می شود. جراحان بینی پس از جراحی بینی های گوشتی برای کاهش ورم به آن کورتون تزریق می کنند.

به طور کلی تمام جراحی های بینی، سختی های خاص خود را دارند و نمی توان به طور قطع گفت که جراحی بینی های گوشتی مشکل تر از جراحی بینی های استخوانی است.

  • ۹۸/۰۷/۲۳
  • اکبر مولایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی