بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

راه های پیشگیری از بیماری های گوش و حلق وبینی و راه های در مان آن در صورت بیمار شدن

کلمات کلیدی

مشکلات تنفسی

جراحی بینی

عمل رینوپلاستی

جراحی پلاستیک

جراحی غدد بزاقی چگونه انجام می شود

جراحی زیبایی بینی

ناهنجاری های آناتومیکی

جراحی زیبایی

بعد از جراحی زیبایی

کم شنوایی

کاهش شنوایی

کاهش شنوائی

پارگی پرده گوش

متخصص گوش و حلق و بینی

لارنژیت حاد را چگونه درمان کنیم

علائم لارنژیت چیست و

کلستئاتوم یا توده خوش خیم گوش را چگونه درمان کنیم

تاثیر افزایش سن بر فرم بینی

خنده بعد از عمل بینی چه تاثیری دارد

آیا خروپف با جراحی بینی درمان می شود

رابطه ی عمل زیبایی و اعتماد به نفس

اصابت ضربه های مختلف به بینی عمل کرده چه تاثیری دارد

تغییرات چهره بعد از عمل بینی به چه شکل است

جای زخم و بخیه بعد از عمل بینی را چگونه از بین ببریم

چه سنی مناسب برای انجام عمل بینی است

دلیل اصلی گرفتگی صدا چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

دلیل اصلی ایجاد غبغب چیست

پارگی پرده گوش را چگونه ترمیم کنیم

برجستگی ناحیه پیشانی را چگونه برطرف کنیم

رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) چیست

  • ۰
  • ۰

جراحی بینی بسته چه عوارضی دارد؟

۳ شهریور ۱۳۹۸ بینی دکتر طاهریان

در کشور ما، عمل بینی بیشتر از سایر جراحی های زیبایی انجام می شود. در جلسات مشاوره قبل از عمل بینی، جراح و بیمار معمولا درمورد روش انجام جراحی با یکدیگر صحبت می کنند. جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته دو روش متداول انجام عمل بینی هستند. هر یک از این روش ها مزایا و معایب مختص خود را دارند که در اینجا درمورد معایب و عوارض عمل بینی بسته صحبت می کنیم.

جراحی بینی بسته چگونه انجام می شود؟

جراحی بینی بسته روشی است که نیاز به ایجاد شکاف بر روی سطح خارجی بینی ندارد. پس از آنکه بیمار بیهوش شد، جراح ابزارهایی را داخل سوراخ و مجرای بینی می کند. در طول جراحی، تمام شکاف ها در داخل بینی ایجاد می شوند و بنابراین، بعد از عمل جای زخمی بر روی بینی باقی نمی ماند.

جراحی که بینی را به روش بسته عمل می کند باید درمورد ساختار آن درک و دانش بالایی داشته باشد زیرا درطول عمل، اجزای بینی را به طور واضح نخواهد دید. به عبارت ساده تر، جراح بینی باید به قدری دانش و مهارت داشته باشد که بتواند تغییرات لازم را با دقت و بی نقص در بینی ایجاد کند، بی آنکه اجزای بینی را ببیند.

مزایای عمل بینی بسته از جمله موارد زیر باعث می شود که بیشتر بیماران از جراح بخواهند تا بینی شان را به روش بسته عمل کند.

  • مدت زمان کوتاه جراحی: جراحی بینی بسته نسبت به روش باز مدت زمان کمتری طول می کشد و بیمار مدت کوتاه تری بیهوش است.
  • جای زخم (اسکار) کمتر: از آنجایی که هیچ شکاف بیرونی و روی بینی ایجاد نمی شود، جای زخم و بخیه ای هم قابل مشاهده نخواهد بود.
  • ورم و کبودی کمتر بعد از عمل: برخلاف عمل باز بینی، در روش بسته شکافی بر روی کلوملا (دیواره ی بین دو سوراخ بینی) ایجاد نمی شود. به همین دلیل، خون به راحتی در پوست بینی جریان دارد. به علاوه، پوست در طول عمل از غضروف و استخوان جدا می شود و همین موارد باعث می شوند که بیمار پس از عمل بینی بسته ورم و کبودی کمتری را تجربه کند.

این مزایا واقعا قابل توجه هستند و افرادی که از بیهوشی می ترسند و یا می خواهند دوران نقاهت کوتاهی داشته باشند، بیش از باقی بیماران این روش را برای تغییرشکل بینی خود انتخاب می کنند. اما بیمارانی که نتیجه ی عمل برایشان در اولویت است، باید بیشتر تامل کنند. عوارض عمل بینی بسته غیر قابل انکار و چشم پوشی است و قبل از انتخاب روش عمل بینی باید درمورد آن ها بدانید و انتخاب آگاهانه ای داشته باشید.

معایب و عوارض جراحی بینی بسته

با وجود مزایای جراحی بسته بینی، بیشتر جراحان با تجربه بیماران را از عمل بینی بسته منع می کنند. دلیل این مسئله را در ادامه می خوانید.

امکان آسیب به ساختار بینی

جراح در طول عمل بینی بسته شکاف های ریزی را در داخل سوراخ های بینی ایجاد می کند و پوست بینی به هیچ وجه بالا کشیده نمی شود؛ به همین دلیل، دید کافی بر روی اجزای بینی وجود ندارد. این کار احتمال آسیب به غضروف بینی را بسیار بالا می برد و حتی ممکن است بینی شما زیر چاقوی باتجربه ترین جراح ها نیز آسیب ببیند. در بدترین شرایط، جراح در حین عمل متوجه این آسیب نمی شود و ظاهر یا عملکرد بینی بیمار پس از مدت ها دچار مشکل خواهد شد.

امکان محدود جراحی های ترمیمی

بعد از عمل بینی بسته تعداد جراحی های ترمیمی بینی بسیار محدود می شود. به همین دلیل، جراحی بینی بسته به کسانی توصیه می شود که قصد ایجاد تغییرات جزئی در بینی خود دارند. بیمارانی که می خواهند تغییرات پیچیده و کلی روی بینی شان پیاده شود، باید روش جراحی بینی به روش باز را انتخاب کنند. امکان انجام جراحی های پیچیده به روش بسته به دلیل عدم اشراف و دسترسی به اجزا وجود ندارد.

نیازمند مهارت بالا

با توجه به اینکه جراحی بدون بالا کشیدن پوست بینی انجام می شود، تنها راه دسترسی جراح به نقطه ی مورد نظر شکاف های ریزی است که داخل سوراخ های بینی ایجاد شده. پس می توان گفت که عمل بینی بسته به نوعی جراحی با چشمان بسته است. پس باید به دنبال جراحی باشید که این روش را چندین بار به صورت موفق انجام داده است و تجربه و دانش کافی در آن را دارد. جدا از اینکه یافتن یک جراح اینچنینی کار بسیار دشواری است (زیرا جراح های باتجربه تضمین موفقیت عمل بینی بسته را برای عمل های پیچیده نمی دهند)، اکثر جراح ها برای انجام جراحی بینی بسته دستمزد بیشتری را درخواست می کنند. در واقع، شما برای عملی پول بیشتری پرداخت می کنید که امکان  آسیب رساندن به ساختار بینی تان را دارد.

جراحی بینی باز یا بسته؟

به خاطر داشته باشید که جراح بینی مطمئنا تخصص و تجربه ی بیشتری در این زمینه دارد. پس به توصیه ی وی اعتماد کنید زیرا بهترین تکنیک و روش انجام جراحی را به شما پیشنهاد خواهد داد. جراح نیز روش جراحی را بر اساس نتیجه ی دلخواه شما انتخاب می کند. اگر تغییرات مورد نیاز بر روی بینی شما کم و جزئی باشد، می توان آن ها را با استفاده از روش بسته اعمال نمود. اما اگر تغییرات کلی، پیچیده و ساختاری باشند، باید از روش باز کمک گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد روش های باز و بسته جراحی بینی و اطلاع از قیمت عمل بینی بسته یا باز می توانید با مطب دکتر طاهریان تماس بگیرید.

  • ۹۸/۰۶/۲۸
  • اکبر مولایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی