بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

راه های پیشگیری از بیماری های گوش و حلق وبینی و راه های در مان آن در صورت بیمار شدن

کلمات کلیدی

مشکلات تنفسی

جراحی بینی

عمل رینوپلاستی

جراحی پلاستیک

جراحی غدد بزاقی چگونه انجام می شود

جراحی زیبایی بینی

ناهنجاری های آناتومیکی

جراحی زیبایی

بعد از جراحی زیبایی

کم شنوایی

کاهش شنوایی

کاهش شنوائی

پارگی پرده گوش

متخصص گوش و حلق و بینی

لارنژیت حاد را چگونه درمان کنیم

علائم لارنژیت چیست و

کلستئاتوم یا توده خوش خیم گوش را چگونه درمان کنیم

تاثیر افزایش سن بر فرم بینی

خنده بعد از عمل بینی چه تاثیری دارد

آیا خروپف با جراحی بینی درمان می شود

رابطه ی عمل زیبایی و اعتماد به نفس

اصابت ضربه های مختلف به بینی عمل کرده چه تاثیری دارد

تغییرات چهره بعد از عمل بینی به چه شکل است

جای زخم و بخیه بعد از عمل بینی را چگونه از بین ببریم

چه سنی مناسب برای انجام عمل بینی است

دلیل اصلی گرفتگی صدا چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

دلیل اصلی ایجاد غبغب چیست

پارگی پرده گوش را چگونه ترمیم کنیم

برجستگی ناحیه پیشانی را چگونه برطرف کنیم

رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) چیست

  • ۰
  • ۰

جراحی بینی های بزرگ چگونه است؟

 

اندازه بینی همه ی مردم ایده آل نیست و بسیاری از افراد، از اندازه و سایز بینی خود راضی نیستند. بینی های خیلی بزرگ توجه بیننده را به خود جلب می کنند زیرا به نظر می رسد که این نوع بینی ها فضای زیادی از صورت را به خود اختصاص می دهند. بیمارانی که برای کوچک کردن بینی بزرگ خود به کلینیک مراجعه می کنند، از عدم تناسب میان بینی و سایر اجزای صورت و کمبود اعتماد به نفس شکایت دارند.

اگر بینی شما از بدو تولد بزرگ بوده است یا گذر زمان و افزایش سن باعث بزرگ شدن آن شده، جراحی بینی می تواند به شما کمک کند تا باقی عمر را با بینی متناسب تر و زیباتری زندگی کنید.

بینی خیلی بزرگ

چه نوع عملی برای کوچک کردن بینی بزرگ استفاده می شود؟

جراحی بینی کاهشی (reduction rhinoplasty) نام جراحی است که برای کوچک کردن بینی های خیلی بزرگ و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از نامش پیداست، از طریق این جراحی، اندازه و سایز بینی کاهش می یابد. بیمارانی که برای انجام این نوع جراحی انتخاب می شوند، می توانند اندازه کل بینی را کوچک تر کنند یا بر روی قسمت های خاصی از بینی مثل نوک، قوز یا سوراخ ها تمرکز نمایند که باعث بزرگ تر دیده شدن بینی می شوند. در طول جراحی بینی های بزرگ، سایز بینی با حذف غضروف یا استخوان به اندازه و فرم ایده آل می رسد.

اولین مرحله اقدام به جراحی بینی های بزرگ چیست؟

بینی بزرگ

مانند هر جراحی دیگری، جراحی بینی های بزرگ با یک جلسه مشاوره میان شما و یک جراح بینی خوب شروع می شود. در این ملاقات رو در رو، شما فرصت آن را دارید تا درباره ی موارد زیر با جراح خود صحبت کنید:

  • چه چیز بینی تان شما را اذیت می کند
  • می خواهید چه تغییراتی در بینی تان ایجاد شود
  • مایلید کدام قسمت ها دست نخورده باقی بمانند

اگر از مشکلات بینی بزرگ حرف های زیادی زده شود، جراح متوجه خواهد شد که کدام روش جراحی برای کوچک کردن آن مناسب است.

در طول جلسه مشاوره، جراح بینی شما را معاینه، نسبت ها و زوایای اجزای صورت را اندازه گیری و تغییرات دقیق برای بینی بزرگ شما را تعیین خواهد کرد. این مراحل به جراح امکان آن را می دهند تا روش درستی برای حل بدفرمی بینی شما انتخاب نموده و نتیجه ی دلخواه شما را از آب درآورد.

زمانی که درمورد رویه ی عمل خود صحبت می کنید، حرف ها و توصیه های جراح را به خاطر بسپارید. اگر او گفت که اندازه بینی غیر معقولی را در نظر دارید و بینی بعد از عمل باید کمی بزرگتر از آنچه باشد که شما می خواهید، عجولانه جراح خود را عوض نکنید. به خاطر داشته باشید که توصیه های جراح بر اساس علم زیبایی شناسی و زوایای کل اجزای صورت شماست و اگر شما فقط یکی بینی کوچک می خواهید، جراح به تناسب و تعادل کل اجزای صورتتان فکر می کند. همانقدر که بینی خیلی بزرگ توجه اطرافیان را به خود جلب می کند، بینی خیلی کوچک هم همین تاثیر را بر ظاهر شما می گذارد و اجازه دیده شدن را به باقی اجزای صورت نمی دهد.

جراحی بینی بزرگ شامل چه مراحلی است؟

صرف نظر از قسمتی که قصد کوچک کردن و تغییر آن را دارید، بیشتر جراحی های کوچک کردن بینی مشابه هم هستند. تمام جراحی های بینی های بزرگ (چه به روش بسته و چه به روش باز) با یک شکاف شروع می شوند. سپس، جراح غضروف و یا استخوان اضافی بینی را از این شکاف ها خارج می کند تا بینی کوچک شود.

تمامی اصلاحات و تغییرات مطابق با توافقات جلسه مشاوره پیش خواهند رفت تا نتیجه دلخواه شما حاصل شود. ممکن است بعد از جلسه مشاوره به این نتیجه رسیده باشید که تنها قسمتی از بینی به اصلاح نیاز دارد. در این صورت، جراح در طول عمل بر روی یک یا چند قسمت از بینی شامل موارد زیر تمرکز خواهد کرد.

پل بینی: اگر مشکل از پل بینی باشد، جراح غضروف یا استخوانی که باعث ایجاد قوز بینی شده از بین می برد. برای این کار شاید از جراحی استئوتومی بهره گرفته شود. در طول این جراحی، استخوان ها شکسته شده و بعد از حذف ضایعات به یکدیگر چسبانده می شوند.

نوک بینی: اگر جراحی بینی های بزرگ یا جراحی کاهشی بر روی نوک بینی تمرکز کند، قسمتی از غضروف نوک بینی حذف شده یا تغییر شکل پیدا می کند.

طول بینی: برای کوچک شدن نوک بینی و کاهش طول کلی بینی، جراح تیغه بینی را کوتاه تر خواهد کرد. کاهش غضروف نوک بینی نیز می تواند موجب شود که بینی کوتاه تر و کوچک تر به نظر برسد.

عرض بینی: جراح بینی شما می تواند با شکستن استخوان و تغییر شکل آن از عرض بینی بکاهد و آن را باریک تر کند.

پوست بینی در جراحی بینی های بزرگ بریده و کوچک نمی شود؛ زیرا پوست بینی بعد از عمل منقبض شده و دقیقا مناسب بینی جدید خواهد شد. بعد از اتمام جراحی بینی های بزرگ، بینی تناسب بیشتری با کل صورت پیدا می کند و جلب توجه نامطلوبی نخواهد داشت.

مراقبت بعد از عمل بینی

آیا در جراحی بینی های بزرگ تغییراتی غیر از کوچک کردن می توان داشت؟

در بیشتر بیماران، بزرگی بینی تنها دلیل نارضایتی آن ها نیست. ممکن است مشکلات دیگری همچون نوک بینی گوشتی، مشکلات تنفسی، کج بودن بینی و غیره نیز باعث رنجش آن ها شود. اگر می خواهید علاوه بر اندازه بینی، تغییراتی در فرم آن ایجاد کنید، این مسئله را با جراح بینی خود در میان بگذارید. این تغییرات را می توان همزمان با جراحی بینی های بزرگ اعمال کرد. اگرچه جراحی کوچک کردن بینی به طور تخصصی بر روی تغییر سایز بینی های خیلی بزرگ کار می کند اما مانعی برای ایجاد یک بینی زیبا با اندازه ایده آل نیست. یک جراح بینی خوب می تواند به راحتی تکنیک های مختلف را با یکدیگر ادغام کند تا یک بینی خوش فرم و به اندازه داشته باشید.

جراحی بینی های بزرگ گوشتی

بیشتر بینی های خیلی بزرگ گوشتی هستند. بینی های گوشتی پوستی ضخیم و غضروف های نازکی دارند (برعکس بینی های استخوانی). روش های قدیمی جراحی بینی نتیجه ی مثبت یا ماندگاری برای بینی های گوشتی نداشتند زیرا به اشتباه از غضروف بینی کم می کردند! روش های جراحی امروزی، علاوه بر کاهش ضخامت پوست، غضروف نوک بینی های گوشتی بزرگ را تقویت می کنند تا در طول زمان افتاده نشده و بینی بزرگ به نظر نرسد.

بعد از جراحی بینی های خیلی بزرگ چه اتفاقی می افتد؟

دوران نقاهت جراحی بینی های خیلی بزرگ مانند سایر جراحی های بینی است. بعد از عمل، تا چند روز ورم و کبودی بینی و اطراف آن را تجربه خواهید کرد. به تدریج، این ورم و کبودی ها از بین می روند و کم کم می توانید نتیجه ی نهایی جراحی بینی خود را ببینید. بعد از یک الی دو هفته می توانید مشغول کار و فعالیت های روزانه ی خود شوید.

برای جراحی بینی های خیلی بزرگ به کجا می توان مراجعه کرد؟

انتخاب جراح برای جراحی بینی های بزرگ مثل انواع دیگر جراحی بینی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تجربه و تخصص جراح نقشی کلیدی را در موفقیت عمل بینی ایفا می کند.

  • ۹۸/۰۶/۲۳
  • اکبر مولایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی