بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

راه های پیشگیری از بیماری های گوش و حلق وبینی و راه های در مان آن در صورت بیمار شدن

کلمات کلیدی

مشکلات تنفسی

جراحی بینی

عمل رینوپلاستی

جراحی پلاستیک

جراحی غدد بزاقی چگونه انجام می شود

جراحی زیبایی بینی

ناهنجاری های آناتومیکی

جراحی زیبایی

بعد از جراحی زیبایی

کم شنوایی

کاهش شنوایی

کاهش شنوائی

پارگی پرده گوش

متخصص گوش و حلق و بینی

لارنژیت حاد را چگونه درمان کنیم

علائم لارنژیت چیست و

کلستئاتوم یا توده خوش خیم گوش را چگونه درمان کنیم

تاثیر افزایش سن بر فرم بینی

خنده بعد از عمل بینی چه تاثیری دارد

آیا خروپف با جراحی بینی درمان می شود

رابطه ی عمل زیبایی و اعتماد به نفس

اصابت ضربه های مختلف به بینی عمل کرده چه تاثیری دارد

تغییرات چهره بعد از عمل بینی به چه شکل است

جای زخم و بخیه بعد از عمل بینی را چگونه از بین ببریم

چه سنی مناسب برای انجام عمل بینی است

دلیل اصلی گرفتگی صدا چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

دلیل اصلی ایجاد غبغب چیست

پارگی پرده گوش را چگونه ترمیم کنیم

برجستگی ناحیه پیشانی را چگونه برطرف کنیم

رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) چیست

  • ۰
  • ۰

خنده بعد از عمل بینی چه تاثیری دارد

جراحی بینی، جراحی ساده ای نیست. بینی معمولا در طول این جراحی تغییرات شدیدی را متحمل می شود و به همین دلیل، مراقبت های پس از عمل برای بهبودی سالم تر و کوتاه تر بینی جدید اهمیت ویژه ای دارد.

تاثیر خندیدن بعد از عمل زیبایی بینی

مراقبت های پس از جراحی بینی شاید در ابتدا چندان سخت به نظر نرسد اما انجام ندادن عادت های روزانه کار دشوار اما واجبی است. از خندیدن و هرکاری که موجب فشار آمدن به بینی شود باید خودداری کرد.

بله، کنترل کردن   کار سختی است اما باید بدانید که در طول هفته های اول پس از جراحی هنوز غضروف و استخوان به طور کامل در جای خود محکم نشده اند و کمترین فشار وارد شده بر بینی می تواند نتیجه ی جراحی را تغییر دهید.

زمانی که می خندید، نوک بینی رو به پایین مایل می شود و پره های بینی رو به اطراف کش می آیند. در این حالت، استخوان و غضروف های فیکس نشده از جای جدید خود حرکت می کنند. بعلاوه، ممکن است بخیه ها زودتر از زمان مقرر باز شوند و شکاف های جراحی جوش نخورند. در این صورت، زخم ها عفونت کرده  و نتیجه ی جراحی بینی دور از انتظار شما خواهد شد.

تا ۶ الی ۸ هفته بعد از جراحی، بینی شما در پرخطرترین زمان دوره ی نقاهت قرار دارد. در طول این مدت سعی کنید با شدت نخندید. پیشنهاد می کنیم لبخندهایی شبیه “لبخند مونالیزا” داشته باشید تا چند ماه بعد یک بینی با نوک افتاده و سوراخ های بزرگ را در آینه نبینید.

افرادی که نوک بینی خود را با جراحی بالاتر برده و یا عرض پایین بینی را کمتر کرده اند، باید بیشتر مراقب باشند و خندیدن خود را بعد از عمل بینی بیشتر کنترل کنند.

خنده بعد از عمل بینی

برای دانستن شدت مجاز خنده بعد از جراحی بینی، “درد” بهترین نشانه است. مثلا اگر کمی شدید خندیدید و در بینی خود احساس درد کردید، این یعنی از حد مجاز فراتر رفته اید.

بعد از این مدت می توانید خنده های همیشگی خود را داشته باشید، به دیدن یک فیلم کمدی بروید و از ته دل بخندید.

علاوه بر خندیدن، گریه ی شدید هم بعد از عمل بینی ممنوع است! وقتی با شدت گریه می کنید، عضله های بینی منقبض می شوند و همان داستان خندیدن برای بینی تازه عمل شده تکرار می شود.

در کنار خندیدن و گریه ی شدید، عوامل دیگری ممکن است بر نتیجه ی عمل بینی تاثیر بگذارند که فکرش را هم نمی کنید.

جویدن زیاد بعد از عمل بینی

جویدن زیاد

شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما جویدن زیاد هم می تواند باعث تغییر شکل بینی بعد از جراحی شود. در هفته های بعد از جراحی بینی، غذاهایی بخورید که کمتر نیاز به جویدن دارند. مثلا به جای استیک، ماهی بخورید که گوشت نرم تری دارد.

به هیچ عنوان وعده های غذایی خود را کم نکنید. بینی شما برای بهبودی کامل نیاز به غذای کافی و مختلف دارد.

فین کردن

فین کردن یا بالا کشیدن آب بینی به طرز شدید هم از عوامل خطرزا هستند. بافت بینی در طول سه هفته ی اول بعد از جراحی بینی بسیار حساس است و فین کردن شدید و بیش از اندازه می تواند آن را به مرور زمان تحریک کند. در دوره ی نقاهت، تا حد امکان از راه بینی نفس بکشید و درموقع عطسه کردن، دهان خود را باز نگه دارید. با این کار، فشار کمتری به بینی وارد می شود.

پوشیدن تی شرت بعد از عمل بینی

پوشیدن تی شرت

در دو هفته ی ابتدایی بعد از جراحی بینی، تی شرت نپوشید. زمانی که می خواهید یقه ی تی شرت را از سر خود عبور دهید، فشار زیادی به بینی حساس تان وارد می شود. برای جلوگیری از این اتفاقات ناخواسته، پیراهن های دکمه دار بپوشید.

تمیز کردن بینی با گوش پاک کن

خونریزی بینی در طول دو روز اول بعد از جراحی کاملا طبیعی است. آبریزش بینی هم ممکن است تا دو هفته بعد از جراحی ادامه داشته باشد. خونریزی و آبریزش بینی ممکن است موجب کیپ شدن آن شوند. بهتر است از گوش پاک کن و دستمال برای تمیز کردن داخل و اطراف بینی استفاده نکنید. جراح دستورالعمل انجام این کارها را به شما خواهد داد.

با رعایت کردن این نکات، شانس بهبودی و نقاهت سالم بعد از عمل بینی بالا می رود.

خودداری از این کارها به خصوص خندیدن بعد از عمل بینی کار بسیار دشواری است و امکان دارد بیمار لحظه ای غفلت کند و با عوارض بدی رو به رو شود. در صورت بروز چنین حوادثی، فورا به پزشک خود مراجعه کنید.

نظرات (۱)

  • افزایش بازدید وبلاگ به همراه کسب درآمد
  • با سلام و عرض احترام

    اگر دوست دارین بازدیدکنندگان وبلاگتون به صورت کاملا رایگان و 100% واقعی افزایش پیدا کنن ، توصیه می کنم که اون رو در سایت دنیس ثبت کنید.

    با ثبت آدرس وبلاگ در سایت دنیس ؛ علاوه بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان وبلاگ، می تونید درآمد حرفه ای و پایدار داشته باشین.

    با تشکر      https://dnis.ir/smart/dnis

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی