بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

راه های پیشگیری از بیماری های گوش و حلق وبینی و راه های در مان آن در صورت بیمار شدن

کلمات کلیدی

مشکلات تنفسی

جراحی بینی

عمل رینوپلاستی

جراحی پلاستیک

جراحی غدد بزاقی چگونه انجام می شود

جراحی زیبایی بینی

ناهنجاری های آناتومیکی

جراحی زیبایی

بعد از جراحی زیبایی

کم شنوایی

کاهش شنوایی

کاهش شنوائی

پارگی پرده گوش

متخصص گوش و حلق و بینی

لارنژیت حاد را چگونه درمان کنیم

علائم لارنژیت چیست و

کلستئاتوم یا توده خوش خیم گوش را چگونه درمان کنیم

تاثیر افزایش سن بر فرم بینی

خنده بعد از عمل بینی چه تاثیری دارد

آیا خروپف با جراحی بینی درمان می شود

رابطه ی عمل زیبایی و اعتماد به نفس

اصابت ضربه های مختلف به بینی عمل کرده چه تاثیری دارد

تغییرات چهره بعد از عمل بینی به چه شکل است

جای زخم و بخیه بعد از عمل بینی را چگونه از بین ببریم

چه سنی مناسب برای انجام عمل بینی است

دلیل اصلی گرفتگی صدا چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

دلیل اصلی ایجاد غبغب چیست

پارگی پرده گوش را چگونه ترمیم کنیم

برجستگی ناحیه پیشانی را چگونه برطرف کنیم

رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) چیست

  • ۰
  • ۰

جراحی بینی طبیعی چگونه انجام می شود

همان طور که می دانید، جراحی بینی ، عمل ساده ای نیست. و با وجود این که بینی در مرکز صورت قرار گرفته، هر گونه تغییری که در بینی صورت می گیرد، باید در جهت حفظ هماهنگی بینی با سایر اجزای صورت باشد.

جراحی بینی طبیعی

 شایان ذکر است که یک جراحی بینی طبیعی و موفق، شامل چندین عامل می باشد، از جمله: آناتومی و ساختار بدنی بیمار، توقعات بیمار و مشاوره دقیق با جراح پلاستیک.

جراح بینی می بایست سلامت بافت بینی را مورد بررسی قرار دهد، به ارزیابی نتیجه دلخواه شما بپردازد، سابقه پزشکی و بیماری را در شما جویا شود و شما را در جریان روند جراحی بینی و یا عوارض بعد از جراحی بینی، قرار دهد.

در طی جلسات مشاوره، پزشک به این نتیجه می رسد که شما گزینه مناسبی برای انجام جراحی بینی هستید یا نه. اما، این گزینش بدون انجام معاینات پزشکی، امکان پذیر نخواهد بود.

با در نظر گرفتن معاینات و بررسی های گفته شده از سوی جراح بینی، شما می توانید در انتظار جراحی بینی طبیعی باشید. زیرا که امکان طبیعی شدن بینی بعد از جراحی دور از ذهن نیست، اما چنین توقعی تنها به دانش و مهارت جراح بستگی دارد.

جراحی بینی طبیعی

جراح ماهر ابتدا به بررسی ظاهر بینی بیمار می پردازد، و از این طریق متوجه می شود که بیمار خواهان چه تغییراتی در بینی خود می باشد. سپس با بررسی بینی از زاویه بالا، به میزان بلندی و کوتاهی بینی و یا همان ارتفاع بینی، می پردازد.

با بررسی بینی از زاویه پایین، سوراخ های بینی را از نظر تقارن و میزان پهنی، مورد بررسی قرار می دهد.

سپس از نیم رخ بینی را بررسی می کند، تا میزان برآمدگی و قوز بینی بررسی شود.

پزشک بایستی قبل از جراحی بینی طبیعی، بینی بیمار را در تمامی زوایا مورد بررسی قرار دهد.

حال، بهتر است به بررسی معیارهای عمل بینی طبیعی بپردازیم.

جراحی بینی طبیعی محبوب ترین نوع جراحی پلاستیک می باشد ولی بسیاری از ترس غیر طبیعی شدن ظاهرشان، از این عمل سر باز می زنند. در ادامه به توضیح در خصوص عمل طبیعی می پردازیم.

رینوپلاستی یا جراحی بینی رایج ترین جراحی زیبایی در ایران می باشد. با مراجعه به پزشکی که در زمینه جراحی بینی طبیعی مهارت دارد، می توان از یک بینی اغراق آمیز و مصنوعی، که ترمیم آن بسیار مشکل است، پیشگیری کرد.

یکی از راه های رسیدن به این هدف، بهره گیری از رینوپلاستی با توجه به ویژگی های نژادی می باشد. در گذشته ایده آل های زیبایی برای رینوپلاستی، بر اساس ایده آل های نژاد هند و اروپایی بوده است. ولی اکنون با توجه به انجام این جراحی توسط بسیاری از قومیت ها و تمایل شان جهت حفظ خصوصیات قومی و نژادی، ملاحظات و بررسی های مجددی در این ایده آل ها صورت گرفته است.

پزشک خصوصیات و جنبه های کاراکتریستیک ناحیه بینی در صورت بیمار را مشاهده کرده و تغییراتی جهت بهبود ظاهر وی ایجاد می کند. جراح همواره در طول جراحی، حفظ تقارن صورت و متناسب بودن سایز بینی با سایر اجزای صورت را مد نظر قرار می دهد.

در خصوصیات ظاهری بینی نژاد های مختلف، تنوع و گوناگونی بسیاری مشاهده می شود ولی مشترکاتی نیز در برخی نژاد ها وجود داشته که با بهره گرفتن از آنها می توان یک جراحی بی نقص را پیش برد. برای مثال، نژادهای آسیایی و سیاه پوستان، دارای سوراخ بینی گشادتر، پوست ضخیم تر و نوک بینی بزرگتری دارند. پوست ضخیم نتیجه جراحی رینوپلاستی را محدود می کند.

مزایای جراحی بینی طبیعی

رینوپلاستی علاوه بر فاکتور های زیبایی ، می تواند مسایل و مشکلات مربوط به سلامتی در بیمار را نیز مرتفع سازد. دو مورد از مزایای سلامتی در جراحی بینی به شرح زیر است.

  • بهبود مشکلات تنفسی: طی جراحی بینی طبیعی میتوان مجرای بینی را در صورت کوچکی بیش از حد، بزرگ تر کرده و با بهبود ساختار غیر طبیعی بینی، تنفس بیمار را بهبود بخشید.
  • تصحیح نقایص مادر زادی: در صورتی که تیغه بینی به صورت مادر زادی کج باشد، می توان با جراحی بینی، ظاهر آن را بهبود بخشید.

در صورتی که جراحی بینی به دلایل درمانی باشد و صرفاً جهت زیبایی نباشد، احتمالاً یکسری از بیمه ها هزینه های عمل را تحت پوشش قرار می دهند.

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی

معیارهای جراحی بینی طبیعی

  • زاویه لب و بینی

زاویه لب و بینی باید در حدود 90 تا 120 درجه باشد. این میزان زاویه در خانم ها مطلوب تر است، اما در آقایان، تیزتر می باشد.

  • زاویه بینی- پیشانی تا نوک بینی، و نوک بینی تا چانه

این زاویه باید در حدود 120 تا 130 درجه باشد. در تعیین زاویه نوک بینی تا چانه، لب بالا 4 میلی متر و لب پایین باید 2 میلی متر عقب تر از خط نوک بینی تا چانه باشد.

  • زاویه برآمدگی پیشانی و بینی

این زاویه باید در حدود 115 تا 130 درجه باشد. که این زاویه برای خانم ها مطلوب است اما در آقایان می تواند تیزتر هم شود.


  • ۹۷/۱۱/۰۹
  • اکبر مولایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی