بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

راه های پیشگیری از بیماری های گوش و حلق وبینی و راه های در مان آن در صورت بیمار شدن

کلمات کلیدی

مشکلات تنفسی

جراحی بینی

عمل رینوپلاستی

جراحی پلاستیک

جراحی غدد بزاقی چگونه انجام می شود

جراحی زیبایی بینی

ناهنجاری های آناتومیکی

جراحی زیبایی

بعد از جراحی زیبایی

کم شنوایی

کاهش شنوایی

کاهش شنوائی

پارگی پرده گوش

متخصص گوش و حلق و بینی

لارنژیت حاد را چگونه درمان کنیم

علائم لارنژیت چیست و

کلستئاتوم یا توده خوش خیم گوش را چگونه درمان کنیم

تاثیر افزایش سن بر فرم بینی

خنده بعد از عمل بینی چه تاثیری دارد

آیا خروپف با جراحی بینی درمان می شود

رابطه ی عمل زیبایی و اعتماد به نفس

اصابت ضربه های مختلف به بینی عمل کرده چه تاثیری دارد

تغییرات چهره بعد از عمل بینی به چه شکل است

جای زخم و بخیه بعد از عمل بینی را چگونه از بین ببریم

چه سنی مناسب برای انجام عمل بینی است

دلیل اصلی گرفتگی صدا چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

دلیل اصلی ایجاد غبغب چیست

پارگی پرده گوش را چگونه ترمیم کنیم

برجستگی ناحیه پیشانی را چگونه برطرف کنیم

رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) چیست

  • ۰
  • ۰

انحراف بینی بعد از عمل به چه دلیل اتفاق می افتد و با انحراف بینی چکار کنیم

انحراف بینی بعد از عمل ، یکی از مشکلات جراحی بینی است که امکان دارد ظاهر بینی را ناخوشایند سازد. کمتر از ۵% بیماران این حالت را تجربه می کنند که ممکن است افکار آنها را درگیر کند. البته بعضی ها هم به آن توجهی نمی کنند.

انحراف بینی بعد از عمل چگونه و برای چه کسانی ایجاد می شود؟

این انحراف برای چه کسانی رخ می دهد؟

خطر انحراف بینی بعد از عمل عمدتا برای بیمارانی اتفاق می افتد که زاویه ی نوک بینی را تا حد زیادی تغییر می دهند. بیمارانی از جراحی بینی خرسند خواهند بود که تمام جوانب آن، شامل عوارض ظاهری احتمالی را طی جلسه ی مشاوره با جراح متخصص بینی بسنجند.

دیگر مشکلات جزئی ظاهری بینی شامل موارد زیر است:

  • بازگشت قوز بینی
  • افتادگی جزئی نوک بینی
  • عدم تقارن قابل رویت اما بسیار اندک

دلیل انحراف بینی بعد از عمل چیست؟

به خاطر داشته باشید که از آب درآوردن یک بینی کاملا صاف حتی برای بهترین جراح بینی کاری بسیار دشوار است و ممکن است بینی بعد از بهبودی کامل هم کمی انحراف یا عدم تقارن داشته باشد. انحنای جزئی قابل قبول است و جراح روی متقارن ساختن بینی از تمام رخ متمرکز می شود؛ زیرا ممکن است در نیمرخ، گچ بینی سایه بیندازد و خطای دید ایجاد کند.

برای این پرسش که “علت انحراف بینی بعد از عمل چیست؟” دلایل زیادی وجود دارد که چند نمونه را در زیر می خوانیم:

  • این انحراف ممکن است نتیجه ی جابجایی استخوان بینی باشد. بینی بعد از عمل مانند سیبی است که به هوا پرت شده و تا به زمین برسد هزار چرخ می خورد؛ دوران نقاهت پس از جراحی بینی هم یک پروسه ی پویا است و بینی طی آن تغییرات فراوانی می کند.
  • جاذبه هم در تورم نامتقارن بینی بی تاثیر نیست و باعث خوابیدن باد بینی می شود؛ یعنی ورم قسمت نازک بینی به سمت نوک کشیده می شود، و از بین رفتن باد نوک بینی مدت زمان بیشتری به طول می انجامد.
  • تیغه ی بینی منحرف شده بر اثر جراحی
  • مراقبت های نامناسب بعد از عمل
  • جراحی بینی همیشه شامل دو رویه ی جداگانه عمل بر روی سمت چپ و راست می شود. عدم تقارن دو طرف بینی ممکن است به دلیل عمل غیریکنواخت دو طرف باشد.
  • شدت زخم های ایجاد شده در طول جراحی
  • حذف بیش از حد غضروف در یک طرف بینی
  • قسمت اعظمی از کجی و عدم تقارن ظاهری بینی پس از جراحی به تورم غیریکسان بخش های مختلف بینی مرتبط است.

ورم بعد از جراحی به شدت به موارد ذیل بستگی دارد:

  • ساختار اجزای بینی
  • روش جراحی (باز یا بسته/تودماغی)
  • ضخامت پوست
  • مراقبت های بعد از عمل

بعد از عمل باز بینی، زمانی که شکاف خارجی روی پایه ی بینی ایجاد شده است، تورم بینی بیشتر و طولانی مدت تر از عمل بسته خواهد بود. بیمارانی که پوست ضخیم تری دارند نیز ورم بیشتری را تجربه خواهند کرد.

آیا باید انتظار مشکلات زیبایی پس از جراحی را داشته باشیم؟

در اکثر موارد جای نگرانی نیست و چنانچه تورم نامتقارن یا حتی کجی در بینی دیده شود، بعد از برداشتن گچ و در مراحل اولیه ی دوران نقاهت برطرف می گردد. بخش عمده ای از ورم پس از جراحی، طی ماه اول از بین می رود و ۲۰% باقی هم به زمان بیشتری (تا یک سال پس از جراحی یا بیشتر) برای فروکش کردن احتیاج دارد (مایکل مک دونالد، جراح پلاستیک صورت در منطقه ی خلیجی سانفرانسیسکو(Michael R. Macdonald, MD, Bay Area Facial Plastic Surgeon)).

قبل از قضاوت درمورد نتیجه ی جراحی، منتظر باشید تا ورم بینی کاملا فروکش کند.

 

اگر فکر می کنید که بلافاصله بعد از برداشتن گچ، نتیجه ی نهایی را مشاهده خواهید کرد، سخت در اشتباه اید! همانطور که در بالا به آن اشاره شد، هرگونه جراحی بینی، تورم را به دنبال خواهد داشت که در برخی موارد، یک سال طول می کشد تا کاملا فروکش کند. در هفته های اول بعد از جراحی، ورم، ظاهر بینی را به شدت نامتقارن می سازد. در این مرحله، مشخص نیست که بینی به چه شکلی درخواهد آمد.

خیلی کم اتفاق می افتد که به مداخله ی زود هنگام جراح نیاز باشد و در بیشتر مواقع، منتظر ماندن بهترین و عاقلانه ترین کار است. البته شما باید راجع به این نگرانی ها با پزشک خود صحبت کنید. او می تواند آناتومی منحصر به فرد شما و جزئیات تکنیکی عمل را تشریح نماید (لارا دوگان، جراح پلاستیک در نیویورک(Lara Devgan, MD, MPH, New York Plastic Surgeon)).

آیا جراح می تواند انحراف بینی را کنترل نماید؟

جراحان مجرب بینی اغلب می توانند خطر انحراف بینی بعد از عمل را پیش بینی کنند و سپس، با تکنیک های انتخابی چاره ای برای آن بیندیشند. مثلا برای بیمارانی که تیغه ی بینی شان افتاده است، شاید به جای دوختن نوک بینی به تیغه، استرات کلوملا برای بالا نگاه داشتن نوک بینی انتخاب شود. استرات کلوملا به روشی اطلاق می گردد که در آن، نوک بینی را با پیوند غضروف محکم تر می کنند یا بالا تر می برند. گاهی علیرغم انتخاب بهترین تکنیک ها، بازهم چند درجه انحراف در بینی ایجاد می شود؛ زیرا نمی توان نتیجه ی فرآیند جراحی را کاملا پیش بینی کرد.

نتیجه ی نهایی عمل را می توان ۱۸ تا ۲۴ ماه پس از جراحی مشاهده کرد. اگر بعد از این مدت دوباره انحرافی به چشم بخورد، می توان اقدام به جراحی ثانویه کرد. اگر جراحی دوم یا ثانویه زودتر از این موعد انجام شود، مشکلات جدیدی به وجود خواهد آمد. برای ارزیابی نتایج بلند مدت جراحی بینی، یک دوره ی پنج ساله کافی است.

جراحی بینی ثانویه به کمک بدشکلی هایی می شتابد که در عمل اول آشکار نبوده اند؛ اگر تیغه ی بینی در ابتدا بسیار صاف به نظر برسد و به خوبی تحت مراقبت قرار بگیرد، بعد از مدت کمی انحراف در آن به چشم می خورد. در واقع، تورم اولیه مشکلات و نواقصی را می پوشاند که بعدها ظاهر می شوند. این مسئله بیمار را بسیار ناامید می کند، زیرا در ابتدا تصور می کرده که اصلاح بینی موفق بوده است.

برخی از جراحان به منظور اصلاح عدم تقارن یا ناموزونی های ایجاد شده پس از عمل، تزریق مواد پرکننده (فیلر) را پیشنهاد می کنند. اما تزریقات اینچنینی خطرات ایجاد زخم را افزایش می دهند و این امر، موفقیت جراحی ثانویه ی احتمالی را به خطر می اندازد. فیلرهای دائمی مانع زاویه دار کردن بی اشکال بینی می شوند. فیلرهای موقت پس از ۸ تا ۱۲ ماه جذب بدن می گردند.

انحراف تیغه ی بینی هم قابل اصلاح است. برای این کار، امکان دارد در جراحی ثانویه کاشت غضروف صورت پذیرد.

نظرات (۱)

روزنامه ها هرگز نمی‌دانند
تمام اتفاق های تلخ جهان
می‌ تواند از فنجانی چای شروع شود
و گاهی دریا در سکوت رفتن کسی
غرق می‌شود

مریم ملک دار

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی