بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

راه های پیشگیری از بیماری های گوش و حلق وبینی و راه های در مان آن در صورت بیمار شدن

کلمات کلیدی

مشکلات تنفسی

جراحی بینی

عمل رینوپلاستی

جراحی پلاستیک

جراحی غدد بزاقی چگونه انجام می شود

جراحی زیبایی بینی

ناهنجاری های آناتومیکی

جراحی زیبایی

بعد از جراحی زیبایی

کم شنوایی

کاهش شنوایی

کاهش شنوائی

پارگی پرده گوش

متخصص گوش و حلق و بینی

لارنژیت حاد را چگونه درمان کنیم

علائم لارنژیت چیست و

کلستئاتوم یا توده خوش خیم گوش را چگونه درمان کنیم

تاثیر افزایش سن بر فرم بینی

خنده بعد از عمل بینی چه تاثیری دارد

آیا خروپف با جراحی بینی درمان می شود

رابطه ی عمل زیبایی و اعتماد به نفس

اصابت ضربه های مختلف به بینی عمل کرده چه تاثیری دارد

تغییرات چهره بعد از عمل بینی به چه شکل است

جای زخم و بخیه بعد از عمل بینی را چگونه از بین ببریم

چه سنی مناسب برای انجام عمل بینی است

دلیل اصلی گرفتگی صدا چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

دلیل اصلی ایجاد غبغب چیست

پارگی پرده گوش را چگونه ترمیم کنیم

برجستگی ناحیه پیشانی را چگونه برطرف کنیم

رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) چیست

  • ۰
  • ۰

 قوز بینی بعد از جراحی به چه دلیل ایجاد می شود و با قوز بینی چکار کنیم

گاهی اوقات قوز کوچکی که بعد از جراحی روی بینی دیده می شود به خاطر جراحی استئوتومی ایجاد شده است. استئومی نوعی جراحی است که طی آن، استخوان قسمتی از بدن بیمار تحت کنترل جراح و به وسیله ی ابزار خاصی برش داده می شود.


قوز بینی بعد از جراحی

اما جای نگرانی نیست چون وجود یک قوز بسیار کوچک در اوایل دوره ی نقاهت بر روی بینی کاملا عادی است ( بهتر است در اوایل دوران نقاهت در مورد نتیجه ی جراحی قضاوت نکنیم و بگذاریم روند بهبود کاملا سپری شود) و با گذشت زمان از بین می رود. در برخی موارد هم ماساژ دادن قوز بینی بعد از جراحی به رفع مشکل کمک می کند. اما حتما قبل از این کار با دکتر خود مشورت کنید.

آیا ممکن است که قوز بینی بعد از جراحی بازگردد؟

برگشت قوز بینی بعد از جراحی یکی از عوارض ظاهری و غیرقابل پیش بینی جراحی بینی است. در میان ۵ تا ۱۰ درصد از بیمارانی که قوز بینی خود را جراحی کرده اند، ورم و بافت زخم می تواند باعث شکل گیری دوباره ی قوز شود. این قوز مجدد، در مقایسه با قوز اولیه بسیار کوچک است و نباید نگران آن بود. بیمارانی که آن را مسئله قابل توجهی می دانند، می توانند با جراحی ثانویه اقدام به اصلاح کنند.

آیا جراح می تواند از برگشت قوز بینی بعد از جراحی جلوگیری کند؟

برگشت قوز بینی بعد از جراحی خارج از کنترل جراح است. این بدان معناست که در طول جراحی برای جلوگیری از این عارضه نمی توان کاری کرد. اگر جراح قبل از عمل راجع به احتمال این مشکل با شما صحبت کند، در صورت رخداد، دیگر سورپرایز نخواهید شد و یک تصمیم آگاهانه درمورد انجام جراحی می گیرید. قبل اقدام به جراحی مطمئن شوید که منطق پزشکتان درباره ی جراحی ثانویه یا جراحی ترمیمی را درک می کنید و با وی هم فکرید.

این برآمدگی که بعد از جراحی به وجود می آید، استخوان من است؟

برآمدگی های اولیه ممکن است بخشی از دوران نقاهت بعد از عمل باشند. زمانی که قوز روی بینی در طول جراحی “تراشیده” می شود، استخوان بینی تحریک می گردد. این عمل دقیقا مانند شکستن یک استخوان در بدن است. زمانی که استخوان شکسته می خواهد جوش بخورد، اول یک پینه تشکیل می شود. این پینه در طول چند ماه کوچک و کوچک تر می گردد، تا زمانی که کاملا از بین برود و استخوان هموار شود.

بنابراین، نباید نگران بود که قوز ایجاد شده همیشگی است. شما باید حداقل ۶ ماه قبل از اینکه نگران شوید صبر کنید. در چنین شرایطی، زمان بهترین دوست شما و صبرکردن بهترین کار است.

آیا قوز ایجاد شده روی بینی من به جراحی ترمیمی نیاز دارد؟

شرایط مختلفی وجود دارند که تحت آنها، جراحی ثانویه به عنوان بهترین گزینه در نظر گرفته می شود؛ یکی از این شرایط به وجود آمدن قوز بینی بعد از جراحی است.

پس از جراحی بینی، گاهی استخوان های بینی یک برآمدگی تشکیل می دهند که می تواند نتیجه ی حذف ناکافی استخوان، افتادن جزئی غضروف متصل کننده بعد از عمل، و یا رشد استخوان بینی بعد از جراحی باشد. برآمدگی های بینی را می توان از طریق تراش استخوان یا برداشتن غضروف بیرون زده از پل بینی درمان کرد. ممکن است که جراح استخوان های بینی را در کنار هم قرار دهد تا شکل طبیعی را به بینی بازگرداند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی