بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

راه های پیشگیری از بیماری های گوش و حلق وبینی و راه های در مان آن در صورت بیمار شدن

کلمات کلیدی

مشکلات تنفسی

جراحی بینی

عمل رینوپلاستی

جراحی پلاستیک

جراحی غدد بزاقی چگونه انجام می شود

جراحی زیبایی بینی

ناهنجاری های آناتومیکی

جراحی زیبایی

بعد از جراحی زیبایی

کم شنوایی

کاهش شنوایی

کاهش شنوائی

پارگی پرده گوش

متخصص گوش و حلق و بینی

لارنژیت حاد را چگونه درمان کنیم

علائم لارنژیت چیست و

کلستئاتوم یا توده خوش خیم گوش را چگونه درمان کنیم

تاثیر افزایش سن بر فرم بینی

خنده بعد از عمل بینی چه تاثیری دارد

آیا خروپف با جراحی بینی درمان می شود

رابطه ی عمل زیبایی و اعتماد به نفس

اصابت ضربه های مختلف به بینی عمل کرده چه تاثیری دارد

تغییرات چهره بعد از عمل بینی به چه شکل است

جای زخم و بخیه بعد از عمل بینی را چگونه از بین ببریم

چه سنی مناسب برای انجام عمل بینی است

دلیل اصلی گرفتگی صدا چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

دلیل اصلی ایجاد غبغب چیست

پارگی پرده گوش را چگونه ترمیم کنیم

برجستگی ناحیه پیشانی را چگونه برطرف کنیم

رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) چیست

  • ۰
  • ۰

چه بینی مناسب صورت من است

زمانی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی گرفتید و تلاش خود را برای یافتن بهترین جراحی بینی به کار بستید، گام بعدی انتخاب بینی مناسب صورت شما است. این انتخاب در طول جلسه ی خصوصی شما با جراحتان صورت می گیرد.

بینی مناسب صورت من کدام است؟

پزشک در جلسه ی مشاوره توضیح می دهد که چه تغییراتی با جراحی ممکن و غیرممکن هستند. اندازه و شکل بینی فعلی و ساختار چهره ی شما از جمله عواملی هستند که محدودیت های جراحی را تعیین می کنند.

البته جراح عوامل دیگری همچون ساختار پوست، غضروف و استخوان بینی را نیز در نظر می گیرد. تمامی این عوامل تعیین می کنند که با وجود محدودیت های منطقی، مهارت جراحی و تکنولوژی، شکل دادن به بینی چقدر امکان پذیر است.

مثلا جراحی به منظور کوچک کردن بینی های بزرگ بسیار متداول است؛ اما میزان کوچک کردن آن با محدودیت هایی روبروست. اندازه ی چارچوب اصلی استخوان و غضروف بینی را می توان کوچک تر کرد، اما پوست بینی اغلب دست نخورده باقی می ماند. علاوه بر آن، شکل و اندازه ی بینی باید با دیگر اجزای صورت همخوانی داشته باشد. اگر بینی نسبت به چانه و گونه ها خیلی کوچک شود، توازن صورت به هم می خورد. علی رغم این محدودیت ها، یک جراح بینی خوب می تواند تغییرات ظریف و دلخواهی را طوری روی بینی فعلی ایجاد کند که از بینی جدید خود راضی باشید. نتیجه ی جراحی بینی به سرعت خود را نشان نخواهد داد و دقیقا آن چیزی نخواهد شد که شما تصور می کرده اید. جراح، بینی را به شکلی در می آورد که در توازن با دیگر اجزای صورت شماست.

شکل و ظاهر

به هنگام انتخاب شکل بینی، همیشه سعی کنید یک فرم طبیعی را انتخاب نمایید که بیشترین شباهت را از لحاظ اندازه، شکل و تناسب به بینی مادرزادی خودتان داشته باشد. یک بیمار خانم می خواهد که نتیجه ی عمل، یک بینی ظریف و زنانه باشد. در مقابل، آقایان تمایل به یک بینی با پل صاف، سوراخ های کوچک و شیب متوسط، نه زیاد دراز و نه زیاد سربالا دارند.

شاید بخواهید که بینی تان شبیه به بینی یکی از دوستانتان یا یک فرد مشهور که عمل بینی داشته، بشود. اما به خاطر داشته باشید که جراح، شعبده باز نیست و تنها می تواند در چارچوب پارامترهای طبیعی بینی شما عمل کند. تقلید کردن از ظاهر و نتیجه ی جراحی یک بازیگر مشهور شاید صورت شما را مصنوعی کند چون آن بینی مناسب صورت شما نیست. با این حال، نشان دادن عکس بینی های مورد پسندتان در جلسه ی مشاوره می تواند مفید باشد. با این کار پزشک با سلیقه و آنچه که دوست دارید آشنا می شود. اما توصیه های پزشک را بپذیرید تا به نتیجه ی مطلوب برسید.

مهم تر از همه، مطمئن شوید که جراح مورد نظر، گواهی دانشنامه (بورد) و تجربه ی کافی در زمینه ی جراحی بینی را داراست و می تواند نتیجه ی مطلوبی را ارائه دهد. عکس های قبل و بعد بیماران قبلی را مشاهده نمایید و نظر آن ها را بپرسید. شاید برای همه ی بینی ها ممکن نباشد، اما جراح ماهری را پیدا کنید که بتواند یک بینی با کم ترین نقص و بیشترین شباهت به بینی خودتان ایجاد نماید.

جراح از کجا بینی مناسب صورت من را تشخیص می دهد؟

اعتماد کردن به یک جراح زیبایی مسئله ی کوچکی نیست. از کجا باید مطمئن بود که تشخیص وی درمورد فرم بینی جدید شما درست خواهد بود؟ با انتخاب یک جراح بینی ماهر، می توانید مطمئن شوید که بینی خود را به دستان توانمند و لایقی سپرده اید. دلایل این حس اطمینان را در زیر می خوانید.

آموزش های عالی

جراحان زیبایی که در جراحی بینی خبره شده اند، بعد از دستیاری جراحی، دوره های اضافی را (با تاکید بر جراحی بینی و اجزای صورت) گذرانده اند. مثلا وقتی یک جراح در یک عمل شرکت می کند و با دست خود تجربیاتی را به دست می آورد، نسبت به جراحی که همه چیز را بیشتر به صورت تئوری یاد گرفته، نتایج بهتری را روی صورت بیماران خود پیاده خواهد کرد.

ایده آل های صورت

متخصصان جراحی بینی سال های زیادی را صرف یادگیری و شناختن ایده آل های صورت و تکنیک های دقیق برای رسیدن به آن می کنند. به همین دلیل، آنها دقیقا می دانند برای رسیدن به بهترین نتیجه ی رینوپلاستی چه باید بکنند.

در میان مهم ترین فاکتور های ایده آل های صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زاویه ی میان بینی و لب بالایی: متخصصان جراحی بینی، زاویه ی ایده آل میان بینی و لب بالایی را بین ۹۰ تا ۱۲۰ درجه تعریف کرده و تفاوت بینی “پیچ خورده” و “افتاده” را توضیح داده اند. اگر نوک بینی تان خیلی سر بالا باشد، شما بی تجربه یا غیرقابل اعتماد به نظر می رسید. اگر هم خیلی افتاده باشد، دیگران در نگاه اول شما را فردی بداخلاق تصور می کنند و سن شما بالاتر از آنچه که هست، دیده خواهد شد.

زاویه بین بینی و لب بالا

  • ظاهر کلوملای بینی: کلوملا، تیغه ی بین سوراخ های بینی است که بیشتر در نیمرخ فرد به چشم می خورد. در حالت ایده آل، کلوملا نباید بیش از ۳ تا ۵ میلی متر از مرز سوراخ های بینی بیرون بزند.

اصلاح کلوملای آویزان با جراحی بینی

کلوملا

  • شکست ناحیه ی سوپراتیپ(Supratip break): شکست ناحیه ی سوپراتیپ، شکل ایده آلی از بینی محسوب می شود که از نیمرخ، نوک بینی یک زاویه ی شکست دارد و رو به بالاست. این زاویه ی شکست در نوک بینی خانم ها ظاهری ظریف و طبیعی به آن ها می دهد، در حالی که آقایان، با بینی صاف و بدون شکست در نوک، ظاهر مردانه و جذاب تری پیدا می کنند. شکست ناحیه ی سوپراتیپ را در تصویر می بینید.

ناحیه سوپراتیپ

ژنتیک شما نقش مهمی ایفا می کند

حفظ ظاهر بینی همراه با بهتر کردن خطوط طبیعی آن، رمز ایجاد یک بینی مناسب صورت است که هارمونی و ترکیب صورت شما را بهتر می کند. یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به این هدف، درک ساختار ژنتیکی بیمار است. به عنوان مثال، سوراخ های بینی بعضی از قومیت ها ضخیم تر است. مطمئن شوید که پزشک شما در زمان برنامه ریزی روش جراحی و تعیین شکل جدید بینی، حتی تفاوت های ظریف اینچنینی را در نظر بگیرد و نگوید که یک سایز برای همه مناسب است.

پس می توان گفت که این رمز در دست متخصص جراحی بینی است؛ جراحی که مهارت کافی را در در این زمینه دارد و کل صورت را در جلسه ی مشاوره در نظر می گیرد. و این شمایید که انتخاب می کنید صورت و جزء مرکزی آن را به دستان چه کسی بسپارید.

توازن، همان چیزی است که به دنبالش هستیم

بینی مناسب صورت های گرد و کشیده

بینی ـ به عنوان عضو مرکزی صورت ـ نقش بسزایی را در توازن اجزای آن ایفا می کند. اگر بینی را جداگانه در نظر بگیریم، شاید بسیار ظریف و کوچک هم باشد؛ اما ممکن است در کنار و در تناسب با اجزای دیگر، ظاهر شما را تحت تاثیر منفی قرار دهد. به همین دلیل است که جراحان به هنگام برنامه ریزی جراحی، چانه، پیشانی، گونه ها، چشم ها و شکل کلی صورت را بررسی می کنند. هر تغییری که در بینی شما ایجاد می شود، باید در تناسب با دیگر اجزا باشد و ترکیب کلی آن را بهبود بخشد.

مشاوره خوب

بینی مناسب صورت شما در طول یک جلسه ی مشاوره ی کامل و هدفمند تعیین می شود که در آن، جراح متخصص درمورد اهدافتان از عمل زیبایی می پرسد و هرآنچه را که ممکن است، برایتان توضیح می دهد. علاوه بر آن، یک متخصص با تجربه می تواند پیشنهاد تغییرات ظریفی را بدهد که نتیجه ای حتی بهتر از انتظار قبلی شما به دنبال خواهند داشت. وی همه ی تکنیک های جراحی را می شناسد و بهترین را برای ایجاد تغییرات ایمن و موفق به شما پیشنهاد می کند.

اهمیت فرم بینی هنگام تغییر شکل نیمرخ آن

بینی مناسب صورت شما باید از نیمرخ و هم از تمام رخم مناسب باشد. هنگام تغییر شکل بینی باید به چند زاویه و نسبت اساسی که نیمرخ شما را تحت تاثیر قرار می دهند، توجه کرد؛ زاویه ی بین بینی و پیشانی، نوک بینی و لب بالایی، بینی و چانه، چانه و گردن، نسبت اندازه بینی و گوش ها و نسبت های پیشانی، بینی و چانه از این قبیل اند. این نسبت ها و زوایا باید با یکدیگر در توازن باشند. مثلا اگر یک بینی از نیمرخ بزرگ به نظر می رسد، زاویه ی بین پیشانی باید با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد تا بتوان به تقارن و ظاهر زیبای دلخواه دست یافت.

شمار زیادی از مردم تقارن چهره و نسبت های ایده آل صورت را ندارند. برای مثال، بیمارانی را در نظر بگیرید که نسبت صورت بالایی، صورت میانی و صورت پایینی شان نامناسب است؛ این اختلالات تناسبی باید به هنگام طراحی عمل زیبایی آنها مورد توجه قرار بگیرند. در مواردی که صورت پایینی خیلی کشیده و دراز است، بینی مناسب صورت یک بینی کوتاه است تا توازن حفظ شود. به طور مشابه، چنانچه تناسبی میان پیشانی، بینی و چانه وجود ندارد، شاید علاوه بر رینوپلاستی، جراحی های دیگری اعم از تزریق چربی یا عمل زیبایی فک نیاز باشد.

لازم به ذکر است که این زوایا و نسبت ها در زنان و مردان متفاوت است. مثلا اگر زاویه ی ایده آل بین پیشانی و بینی ۱۳۰-۱۱۵ درجه و زاویه ی بین لب و بینی ۱۲۰-۹۰ درجه باشد، این زوایا و نسبت ها برای خانم ها بیشتر است.

  • ۹۷/۰۹/۰۹
  • اکبر مولایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی