بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

راه های پیشگیری از بیماری های گوش و حلق وبینی و راه های در مان آن در صورت بیمار شدن

کلمات کلیدی

مشکلات تنفسی

جراحی بینی

عمل رینوپلاستی

جراحی پلاستیک

جراحی غدد بزاقی چگونه انجام می شود

جراحی زیبایی بینی

ناهنجاری های آناتومیکی

جراحی زیبایی

بعد از جراحی زیبایی

کم شنوایی

کاهش شنوایی

کاهش شنوائی

پارگی پرده گوش

متخصص گوش و حلق و بینی

لارنژیت حاد را چگونه درمان کنیم

علائم لارنژیت چیست و

کلستئاتوم یا توده خوش خیم گوش را چگونه درمان کنیم

تاثیر افزایش سن بر فرم بینی

خنده بعد از عمل بینی چه تاثیری دارد

آیا خروپف با جراحی بینی درمان می شود

رابطه ی عمل زیبایی و اعتماد به نفس

اصابت ضربه های مختلف به بینی عمل کرده چه تاثیری دارد

تغییرات چهره بعد از عمل بینی به چه شکل است

جای زخم و بخیه بعد از عمل بینی را چگونه از بین ببریم

چه سنی مناسب برای انجام عمل بینی است

دلیل اصلی گرفتگی صدا چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

دلیل اصلی ایجاد غبغب چیست

پارگی پرده گوش را چگونه ترمیم کنیم

برجستگی ناحیه پیشانی را چگونه برطرف کنیم

رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) چیست

  • ۰
  • ۰

بینی عروسکی به چه صورت هایی مناسب است

عمل زیبایی بینی و به خصوص جراحی بینی عروسکی (فانتزی) روز به روز هم میان زنان و هم بین مردان محبوب تر می شود. اما از آنجایی که بینی در مرکز صورت قرار دارد، حفظ تناسب و هماهنگی میان بینی و دیگر اجزای صورت در طول جراحی از اهمیت بالایی برخوردار است.

بینی عروسکی برای چه صورت هایی مناسب است؟

جراحی بینی فانتزی در میان خانم ها محبوب تر است اما برای همه ی بیماران ممکن نیست. انجام این نوع جراحی به کسانی که بینی و صورت بزرگی دارند، توصیه نمی شود. بعد از این نوع جراحی، بینی بیمار بسیار کوچک می شود که برای بینی های بزرگ و گوشتی اصلا مناسب نیست.

جراحی بینی فانتزی برای موارد خاصی انجام می شود. کسانی که بینی غضروفی دارند، بهترین کاندیدا برای جراحی بینی فانتزی هستند.

انتخاب بهترین جراح و مشاوره ی قبل از عمل هم بسیار ضروری و مهم است چون بیمار باید از همه ی جنبه های جراحی آگاه شود و انتظارات واقع بینانه ای نسبت به نتیجه ی جراحی بینی پیدا کند.

بینی عروسکی و فانتزی از کجا آمد؟

در سال های گذشته که جراحی زیبایی بینی پیشرفت چندانی نکرده بود، بینی های عملی بیش از حد ظریف با قوس زیاد، چرخش بیش از حد و پل بسیار باریک به وفور دیده می شدند. جراحان آن دوره برای آنکه نواقص کار خود را پنهان کنند، از لقب فریبنده ی “عروسکی” یا “فانتزی” برای این نوع بینی استفاده کردند.

از طرفی، چون هزینه ی جراحی زیبایی بینی بالا بود، فقط افراد ثروتمند از کلاس اجتماعی بالا می توانستند آن را انجام دهند و این نوع جراحی نوعی اعتبار بود. بنابر این دلایل، امروزه برخی افراد هنوز از قواعد جراحی زیبایی بینی و پیشرفت های آن بی خبرند و فکر می کنند بینی عروسکی آنها را باکلاس نشان خواهد داد و متاسفانه هنوز هواخواه این نوع بینی هستند.

به خاطر داشته باشید که بینی طبیعی یعنی داشتن یک بینی سالم، بدون اشکال و با ظاهری متقارن. در حالی که بینی فانتزی مساوی است با یک بینی غیرعادی و نامتناسب که مشکلات عدیده ای را برای شخص به بار می آورد.

صورت ایرانی: بینی بزرگ

جراحی بینی فانتزی در ایران بیشتر از دیگر قسمت های جهان انجام می شود. در بیشتر موارد گزارش شده که بیمار مایل به کوچک کردن بینی، حتی بیشتر از حد امکان آن بوده است.

اما چرا اکثر ایرانی ها متقاضی جراحی کوچک کننده ی بینی هستند؟

چه چیزی باعث شده که بینی کوچک برای مردم جذاب باشد؟

شاید پاسخ این سوالات در ساختار صورت ایرانیان نهفته باشد.

بینی نژاد ایرانی بزرگ تر از سایر اجزای صورت اوست. از آنجایی که زیبایی صورت به تناسب میان اجزای آن بستگی دارد، ایرانیان دریافته اند که برای داشتن صورتی زیبا باید بینی کوچکی داشته باشند. البته برای نژادهای دیگر قضیه فرق می کند. مثلا بینی مردم آسیای شرقی نسبت به صورتشان کوچک است و در این کشورها، دلیل بیشتر کسانی که به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند، بزرگ تر کردن بینی می باشد.

صرف نظر اینکه این فرضیه درست است یا غلط، شاید در فرهنگ ایرانی بینی کوچک نشانه ی زیبایی می باشد؛ به طوری که اگر بینی شخصی بزرگ باشد، مورد تمسخر دیگران قرار می گیرد.

هر بینی کوچک لزوما با دیگر اجزای صورت متناسب نیست

بسیاری از بیمارانی که می خواهند بینی خود را کوچک کنند، در واقع بینی بزرگی ندارند و قسمت های دیگر صورت مثل گونه یا فک باعث می شود که بینی آنها بزرگ به نظر برسد. به عنوان مثال، ایرانی ها گونه و فک کوچکی دارند. با تقویت و بزرگتر کردن این قسمت های صورت، میان اجزای صورت هماهنگی ایجاد خواهد شد، بینی کوچک تر به نظر خواهد رسید و در نتیجه، زیبایی صورت فرد افزایش خواهد یافت.

کوچک کردن بینی بدون خرناس های شبانه و خس خس کردن

بیشتر افراد فراموش می کنند که وظیفه ی اصلی بینی تنفس راحت و مناسب است. به یاد داشته باشید برای کیفیت زندگی، داشتن تنفسی راحت و مناسب مهم تر از داشتن یک بینی زیباست. اگر بینی بسیار کوچک تر از سایز طبیعی اش شود، قطعا یک قسمت از راه تنفسی قربانی خواهد شد و همین موجب کیپ شدن بینی، خس خس کردن به هنگام تنفس و خرناس های شبانه می گردد. این مسئله برای بینی های گوشتی به دلیل داشتن پوست ضخیم تر اهمیت بیشتری دارد، زیرا احتمال تنگ شدن مجرای تنفسی در آنها بیشتر است.

چه کسی کاندیدای خوبی برای بینی عروسکی است؟

اولا، کسانی برای جراحی کوچک کردن بینی مناسب اند که بینی بزرگتری نسبت به سایر قسمت های صورتشان دارند. کوچک کردن بینی برای همه مناسب نیست.

ثانیا، کوچک کردن بینی از لحاظ زیبایی یا عملکردی محدودیت هایی دارد و همه نباید دست روی بینی عروسکی و فانتزی بگذارند.

بیمارانی که برای داشتن بینی فانتزی اقدام به جراحی می کنند، تعریفشان از بینی فانتزی یک بینی مانند بینی عروسک ها، قوس دار و سربالا است. این نوع جراحی بینی می تواند تحت شرایط خاص و برای بیماران خاصی انجام شود.

بینی های گوشتی،  پوست ضخیمی دارند و کوچک کردن آنها دشوارتر از بینی های استخوانی است. علاوه بر آن، خطر به جا ماندن جای زخم و بخیه و گوشت اضافه (کلوئید) بعد از جراحی بر روی بینی های گوشتی وجود دارد. بنابراین، این بیماران باید انتظارات واقع گرایانه ای از نتیجه ی جراحی داشته باشند و بهتر است که بینی خود را به یک شکل طبیعی جراحی کنند.

تعاریف زیبایی شناسی برای بینی عروسکی چگونه است؟

بر اساس تعریف های زیبایی شناسی، نمی توان بینی عروسکی یا فانتزی را روی همه ی صورت ها پیاده کرد. مثلا زاویه ی بین لب و بینی که در حالت ایده آل ۹۰ تا ۱۰۰ درجه است را باید تا ۱۱۰ درجه بالا برد تا یک بینی عروسکی ایجاد کرد.

این زاویه یک ظاهر مصنوعی به فرد می دهد و به ساختار داخلی و طبیعی بینی آسیب می رساند. بطور کلی، ایجاد یک بینی فانتزی نیاز به پوست و غضروف خوب دارد و اینکه می بینید افراد زیادی بینی خود را به فرم عروسکی درآورده اند، مطمئن باشید دچار عوارض جراحی می شوند.

در صورتی که مایل به انجام جراحی بینی فانتزی هستید، در جلسه ی مشاوره قبل از عمل با جراح درباره ی امکان بینی عروسکی روی صورتتان صحبت کنید. چنانچه جراح تان تشخیص داد که بینی فانتزی مناسب صورت شما نیست، بر انجام آن اصرار نورزید.

چند استاندارد جهانی برای زیبایی صورت و بینی وجود دارد. به عبارت دیگر، رسانه های اجتماعی و جهانی کاری کرده اند که فرهنگ های مختلف به هم گره بخورند و استانداردهای جهانی زیبایی را به وجود بیاورند.

این استانداردهای زیبایی از زیباترین صورت ها نشات گرفته اند و استانداردهای زیبایی بینی به شکل، اندازه و ابعاد قسمت های مختلف بینی مرتبط اند.

توجه داشته باشید که این استانداردها اعداد دقیقی نیستند و به عنوان یک مقیاس عمل می کنند.

  • ۹۷/۰۸/۲۹
  • اکبر مولایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی