بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

راه های پیشگیری از بیماری های گوش و حلق وبینی و راه های در مان آن در صورت بیمار شدن

کلمات کلیدی

مشکلات تنفسی

جراحی بینی

عمل رینوپلاستی

جراحی پلاستیک

جراحی غدد بزاقی چگونه انجام می شود

جراحی زیبایی بینی

ناهنجاری های آناتومیکی

جراحی زیبایی

بعد از جراحی زیبایی

کم شنوایی

کاهش شنوایی

کاهش شنوائی

پارگی پرده گوش

متخصص گوش و حلق و بینی

لارنژیت حاد را چگونه درمان کنیم

علائم لارنژیت چیست و

کلستئاتوم یا توده خوش خیم گوش را چگونه درمان کنیم

تاثیر افزایش سن بر فرم بینی

خنده بعد از عمل بینی چه تاثیری دارد

آیا خروپف با جراحی بینی درمان می شود

رابطه ی عمل زیبایی و اعتماد به نفس

اصابت ضربه های مختلف به بینی عمل کرده چه تاثیری دارد

تغییرات چهره بعد از عمل بینی به چه شکل است

جای زخم و بخیه بعد از عمل بینی را چگونه از بین ببریم

چه سنی مناسب برای انجام عمل بینی است

دلیل اصلی گرفتگی صدا چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

دلیل اصلی ایجاد غبغب چیست

پارگی پرده گوش را چگونه ترمیم کنیم

برجستگی ناحیه پیشانی را چگونه برطرف کنیم

رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) چیست

  • ۰
  • ۰

انواع جراحی بینی کدامند و جراحی برای سنین مختلف یه چه صورت است

آیا می دانستید که بجز جراحی زیبایی بینی جراحی های دیگری نیز برای بینی وجود دارد؟ در این مقاله با انواع جراحی بینی بیشتر آشنا می شوید.

Anti-scar pomade

با اینکه جراحی زیبایی بینی برای افرادی که به دنبال راه موثری برای افزایش زیبایی خود هستند، قطعا یک انتخاب محبوب به شمار می رود، اما جراحی های دیگری هم برای بینی وجود دارد که هر کدام نتیجه ی به خصوصی را به همراه دارد.

با انتخاب یک جراح متخصص و با تجربه می توانید بفهمید که کدام یک از انواع جراحی بینی برای شرایط شما مناسب تر است.

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی اشاره دارد به هر نوع جراحی بینی که صریحا به منظور بهبود یا تغییر ظاهر بینی یک فرد انجام می شود. به طور کلی این نوع جراحی ها اختیاری محسوب می شوند هر چند در بعضی موارد هم ممکن است تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

 جراحی بینی کاهشی

یکی از انواع جراحی بینی ، “جراحی بینی کاهشی” است. این جراحی به منظور کاهش سایز بینی و شکل دهی مجدد آن انجام می شود. و در واقع یکی از رایج ترین انواع جراحی بینی محسوب می شود چون هم آقایان و هم خانم ها معمولا می خواهند که مشخصات بینی بهتر نمایان شود و همچنین ساختار بینی زیباتر شود.

در جراحی بینی کاهشی مناطقی که بیشتر از بقیه تغییر داده می شوند عبارتند از : نوک بینی و پل بینی. نوک بینی بیمار ممکن است گرد یا بدشکل باشد و پل بینی هم ممکن است قوز و ناهمواری های نا خوشایندی داشته باشد. این دسته از عیوب بینی می تواند با جراحی بینی کاهشی اصلاح شود.

جراحی بینی افزایشی

بر خلاف جراحی بینی کاهشی، هدف جراحی بینی افزایشی این است که سایز کلی بینی را به تناسب افزایش دهد.

با اینکه این نوع جراحی بینی نسبت به جراحی بینی کاهشی رواج کمتری دارد اما هنوز هم افرادی هستند که ممکن است به این نوع جراحی نیاز داشته باشند. بینی این گونه افراد ممکن است به دلایل ژنتیکی یا دلایل زیست محیطی کوچک تر از حد نرمال باشد و ظاهر نامتناسبی را ایجاد کرده باشد.

در بعضی موارد جراحی ترمیمی یا جراحی ثانویه نیز ممکن است نیاز به افزایش سایز بینی داشته باشیم. در این گونه موارد، در جراحی اولیه، معمولا غضروف یا بافت بینی بیش از حد برداشته شده است و به همین دلیل در جراحی ترمیمی باید با افزایش سایز به وسیله پیوند غضروف یا روش های دیگر این مشکل را برطرف کرد.

جراحی ترمیمی

جراحی ترمیمی بینی (جراحی ثانویه یا جراحی مجدد)  یکی دیگر از انواع جراحی بینی است. هدف جراحی ترمیمی این است که بتواند مشکلات و عیوبی که در جراحی قبلی ایجاد شده است را برطرف کند یا بهبود دهد.

این نوع جراحی بینی هم می تواند شامل جراحی بینی کاهشی و هم شامل جراحی بینی افزایشی شود. اما در حالت کلی هدف جراحی ترمیمی این است مشکلات آناتومی بینی و همچنین مشکلات کاربردی بینی مانند مشکلات تنفسی را برطرف کند.

به خصوص نوک بینی خیلی باریک یکی رایج ترین دلایلی است که بیماران به خاطر آن برای جراحی ترمیمی مراجعه می کنند. در این حالت ممکن است طی یک جراحی بیش از حد تهاجمی که غضروف زیادی برداشته می شود نوک بینی در خود فرو رفته باشد یا افتاده باشد. در این نوع جراحی های ترمیمی نه تنها شکل بینی اصلاح می شود بلکه راه تنفسی نیز ترمیم خواهد شد.

جراحی شکستگی بینی (بعد از تصادف)

جراحی شکستگی بینی

جراحی شکستگی بینی در بین انواع جراحی بینی، می تواند برای افرادی که بینی آنها در یک تصادف یا حادثه آسیب دیده است مناسب باشد. با جراحی شکستگی بینی می توان بینی را به شکل سابق آن برگرداند. اما در بسیاری از موارد بیماران تصمیم می گیرند که از این فرصت استفاده کرده و جراحی زیبایی بینی هم انجام بدهند.

جراحی بینی تزریقی

جراحی شکستگی بینی

قبل از توضیح در مورد این روش لازم به ذکر است که این روش به دلیل عوارض و جذب فیلر مورد تایید دکتر طاهریان نمی باشد.

در این نوع جراحی بینی که زیر مجموعه ای از جراحی زیبایی بینی است و در آن از پر کننده ها یا فیلر های تزریقی استفاده می شود، می توان مشکلات زیر را اصلاح کرد:

  • اصلاح افتادگی نوک بینی
  • هموار کرد زاویه های تند
  • تغییر زاویه ی نوک بینی برای ایجاد تقارن

به عنوان مثال دکتر شما می تواند به جای اینکه ناهمواری روی بینی را با جراحی بردارد، از یک فیلر تزریقی برای هموار کردن آن استفاده کند. اما تاثیر فیلر های تزریقی دائمی نیست.

جراحی بینی قومی-نژادی

جراحی بینی نژادی

 

در جراحی بینی قومی-نژادی نیز همان روش هایی  استفاده می شود که در جراحی زیبایی بینی کاربرد دارد. معمولا جراحی بینی قومی-نژادی اشاره می شود به جراحی بینی برای نژاد های آفریقایی، آسیایی، اسپانیایی، افغانی و …

کانتور بینی این افراد معمولا ملایم تر از سایر بیماران است به همین دلیل برای اینکه جراح بتواند از ویژگی های نژادی آنها مراقبت کند، باید توجه خاصی را معطوف کند.

جراحی بینی برای نوجوانان

در اکثر موارد دکتر ها به نوجوانان توصیه می کنند قبل از اینکه برای جراحی بینی اقدام کنند، صبر کنند تا رشد بینی آنها کامل شود.

در اینجا یک استثنا وجود دارد و آن هم در شرایطی است که بینی آسیب دیده باشد یا اینکه فرد با مشکلات تنفسی روبرو باشد. وقتی یک بیمار نوجوان تحت عمل جراحی بینی قرار می گیرد، جراح باید توجه خاصی را معطوف کند تا از آسیب به مناطق رشد بینی جلوگیری شود.

علاوه بر این، یک جراح باید مطمئن شود که بیمار از نظر روحی و روانی آمادگی کامل را برای جراحی بینی دارد.

جراحی بینی برای افراد میانسال

اگرچه رشد بینی تا ۱۷ سالگی متوقف می شود اما شکل بینی ممکن است با افزایش سن تغییر کند.

نوک بینی ممکن است افتاده تر شود یا اینکه راه هوایی بینی تنگ تر شده و مشکلات تنفسی ایجاد کند. جراحی بینی برای افراد سن بالا می تواند به منظور اصلاح اینگونه مشکلات انجام شود تا عملکرد تنفسی بینی بیمار بهبود پیدا کرده و همچنین ظاهر جوان تری پیدا کند.

نظرات (۳)

alert(0)
alert(0)
\";alert('XSS');//

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی