بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

راه های پیشگیری از بیماری های گوش و حلق وبینی و راه های در مان آن در صورت بیمار شدن

کلمات کلیدی

مشکلات تنفسی

جراحی بینی

عمل رینوپلاستی

جراحی پلاستیک

جراحی غدد بزاقی چگونه انجام می شود

جراحی زیبایی بینی

ناهنجاری های آناتومیکی

جراحی زیبایی

بعد از جراحی زیبایی

کم شنوایی

کاهش شنوایی

کاهش شنوائی

پارگی پرده گوش

متخصص گوش و حلق و بینی

لارنژیت حاد را چگونه درمان کنیم

علائم لارنژیت چیست و

کلستئاتوم یا توده خوش خیم گوش را چگونه درمان کنیم

تاثیر افزایش سن بر فرم بینی

خنده بعد از عمل بینی چه تاثیری دارد

آیا خروپف با جراحی بینی درمان می شود

رابطه ی عمل زیبایی و اعتماد به نفس

اصابت ضربه های مختلف به بینی عمل کرده چه تاثیری دارد

تغییرات چهره بعد از عمل بینی به چه شکل است

جای زخم و بخیه بعد از عمل بینی را چگونه از بین ببریم

چه سنی مناسب برای انجام عمل بینی است

دلیل اصلی گرفتگی صدا چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

دلیل اصلی ایجاد غبغب چیست

پارگی پرده گوش را چگونه ترمیم کنیم

برجستگی ناحیه پیشانی را چگونه برطرف کنیم

رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) چیست

  • ۰
  • ۰

در پیشانی های مردانه معمولاً یک برآمدگی استخوانی درشت دقیقاً در بالای چشمها و زیر ابروها وجود دارد که غالباً به آن "برجستگی پیشانی" گفته میشود.

عمل جراحی فرم دهی و کوتاه کردن پیشانی شامل شکل دهی به استخوانهای پیشانی و حدقه چشم به منظور حذف برآمدگی استخوانی آن، بازتر کردن چشم ها و به طور کلی ایجاد چهرهای با ظاهر طبیعی تر، زنانه تر و لطیف تر می باشد.

جای زخمی که بعد از عمل جراحی پایین آوردن خط رویش مو توسط جراحان زیبایی کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور باقی میماند، کاملاً بینظیر و نامشهود است. این به خاطر دقت بالای کار و بهرهگیری از تکنیک های جراحی انحصاری در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور است که باعث میشود هیچ گونه نیروی کششی بر روی زخم وارد نشود. با بهره گیری از تکنیکهای انحصاری ما میتوان حتی با وجود حداقل شلی و نرمی پوست سر، طول پیشانی را 2 تا 3 سانتیمتر کاهش داد. در واقع حتی افرادی که پوست سر خیلی کشیده و سفت دارند هم می توانند پیشانی خود را به طور چشمگیری کوتاه کنند.

 

کدام پیشانی بلند محسوب میشود؟

خط رویش مو در خانم ها به طور معمول از 4 تا 6 سانتیمتر بالاتر از ابروها شروع می شود. در واقع خط رویش مو به طور طبیعی باید در اطراف نقطهای که شیب عمودی پیشانی تمام می شود و شیب رو به عقب آن به سمت پوست سر آغاز میشود، قرار داشته باشد. اگر خط رویش مو جایی بالاتر از این نقطه شروع شود، می تواند از نظر ظاهری حالت ناخوشایند و غیرجذابی داشته باشد.

عوامل مؤثر بر طول پیشانی

مهم ترین عامل در موفقیت جراحی کوتاه کردن پیشانی، میزان انعطاف پذیری و نرمی پوست سر است. در واقع اگر پوست سر یک شخص نسبتاً نرم و انعطاف پذیر باشد یا به عبارتی بتوان پوست سر او را آزادانه به عقب و جلو حرکت داد، پس میتوان به راحتی پوست سر را به طرف جلو کشید یا خط رویش مو در پیشانی را پایین آورد. اما در صورتی که پوست سر انعطاف پذیری لازم را نداشته باشد، ممکن است پایین کشیدن آن جهت کوتاه کردن پیشانی به راحتی امکان پذیر نباشد. گاهی اوقات در چنین شرایطی به دو مرحله جراحی برای کوتاه کردن پیشانی نیاز است.

عوامل دیگری که باید در عمل جراحی کوتاه کردن پیشانی مورد ملاحظه قرار بگیرد، شامل میزان پرپشتی موها، وجود پیچش یا طره مو در خط رویش مو و سابقه ریزش مو به صورت ارثی در اعضای خانواده بیمار می باشد.

جراحی کوتاه کردن پیشانی در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور

جراحی کوتاه کردن پیشانی را میتوان همزمان با جراحی لیفت ابرو انجام داد، اما لازم نیست که این دو عمل زیبایی الزاماً با هم انجام شود. همچنین باید به خاطر داشته باشید که کوتاه کردن پیشانی ضرورتاً باعث بالا رفتن ابروها نخواهد شد.

بهترین کاندیداها برای جراحی کوتاه کردن پیشانی

اگر شما در مورد اندازه یا ارتفاع پیشانی خود نگرانی دارید و فکر میکنید که اندازه پیشانی شما با سایر ویژگی های چهره شما همخوانی ندارد، پس احتمالاً جراحی کوتاه کردن پیشانی یا پایین آوردن خط رویش مو برای شما گزینه مناسبی خواهد بود. اما لازم است شما انتظارات واقع بینانه ای از نتایج قابل دستیابی با این عمل داشته باشید و نسبت به خطرات و عوارض جانبی ناشی از آن نیز آگاه باشید.

روش انجام جراحی کوتاه کردن پیشانی

در جریان این عمل، یک بریدگی با شکل نامنظم در فاصله بین جلوی خط فعلی رویش مو و پوست پیشانی ایجاد می شود. سپس قسمتی از پوست سر که حامل مو میباشد، به طرف جلو کشیده می شود. نکته بسیار مهم برای جراح متخصصی که این عمل را انجام میدهد آن است که با تکنیک برش تریکوفایتیک آشنایی داشته باشد. این تکنیک به معنی آن است که برش روی پیشانی به گونه ای زده شود که بعداً مو بتواند بر روی آن رشد کند و جای زخم ناشی از بریدگی را بپوشاند. همچنین جراح باید بتواند جهت رویش موها را خوب تشخیص دهد و سلامت رگ های خونی و جریان خون در پوست سر را نیز به خوبی حفظ کند. اینها همه جزئیات فنی دقیقی هستند که در نظر گرفتن آنها باعث تضمین بهترین نتایج ممکن از این جراحی میشود. جراحی کوتاه کردن پیشانی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

مراقبت های بعد از جراحی کوتاه کردن پیشانی

بعد از پایان عمل جراحی یک پانسمان سبک روی پیشانی قرار داده می شود که معمولاً یک روز بعد از عمل، برداشته میشود. بخیههای محل بریدگی هم بعد از 3 تا 7 روز کشیده می شود. معمولاً بیمار بعد از این جراحی ناراحتی زیادی ندارد و خیلی خوب میتواند آن را تحمل کند. قسمت عمده افرادی که جراحی کوتاه کردن پیشانی را انجام میدهند، قادرند بعد از 3 تا 7 روز از زمان عمل به محل کار خود باز گردند. بیمار باید در طی یک سال اول بعد از عمل، موهای خود را به حالت چتری آرایش کند تا خط بریدگی در پیشانی را بپوشاند. البته معمولاً خیلی بعید است که بعد از 3 ماه دیگر نیازی به پوشاندن خط رویش مو وجود داشته باشد. در واقع خیلی از افراد که جراحی کوتاه کردن پیشانی را انجام میدهند، میتوانند از چند هفته بعد از این عمل، موهای خود را به طرف عقب یا بالا شانه کنند.

بهبودی بعد از جراحی کوتاه کردن پیشانی

انتظار می رود که بیمار تا حدود 3 تا 5 روز بعد از عمل، درد و ناراحتی خفیفی را در پیشانی احساس کنند. بعد از یک تا دو هفته، بیمار میتواند فعالیت های عادی خود را از سر بگیرد، اما تا 6 هفته بعد باید از هر گونه ورزش سنگین و فعالیت بدنی شدید از جمله ورزش های تماسی و پربرخورد خودداری کند.

جای زخم ناشی از جراحی در کدام قسمت خواهد بود؟

برای انجام این عمل یک بریدگی به شکل نامنظم در بین خط فعلی رویش مو و پوست پیشانی ایجاد میشود. این بریدگی با استفاده از روش خاصی زده میشود که بعداً مو بتواند بر روی جای بریدگی رشد کند و جای زخم ناشی از آن را به خوبی مخفی کند.

نتایج جراحی کوتاه کردن پیشانی

اولین و مهم ترین ویژگی نتایج این عمل جراحی، طبیعی بودن آن است. هدف از جراحی کوتاه کردن پیشانی یا پایین کشیدن خط رویش مو آن است که ظاهری زیباتر، خوش فرم تر و زنانهتر در پیشانی شما ایجاد کند که با سایر اجزای صورت شما تناسب و همخوانی داشته باشد. یعنی علاوه بر زیبایی، ظاهر غیرطبیعی هم نداشته باشد. به خاطر داشته باشید که مشاهده نتایج نهایی این عمل جراحی میتواند تا 6 هفته یا بیشتر طول بکشد.

خطرات و عوارض جراحی کوتاه کردن پیشانی چیست؟

این جراحی هم مانند همه عملهای جراحی دیگر خطرات و عوارض خاص خود را دارد. اما حتی در پیچیدهترین موارد این عمل جراحی هم عوارض جانبی خیلی نادر است. کبودی و خون مردگی در محل عمل ممکن است اتفاق بیفتد و بعد از حدود دو هفته برطرف شود، اما وقوع خونریزی، خیلی بعید است. احتمال بروز عفونت نیز خیلی کم است (کمتر از 5/0%) و در صورت وقوع نیاز به یک دوره آنتی بیوتیک مناسب دارد. ضعیف شدن عضلات صورت هم از عوارض نادر دیگر بعد از این جراحی است که ممکن است فقط در قسمت پیشانی اتفاق بیفتد و حداکثر 6 تا 8 هفته ادامه پیدا کند. ضعیف شدن دائمی ماهیچه ها بسیار نادر است. تشکیل جای زخم غیرطبیعی و جای زخم کلوئیدی هم در موارد نادری اتفاق میافتد. تغییر حس لامسه در ناحیه پوست سر دور از انتظار نیست و ظرف یک تا دو سال بعد از جراحی، به تدریج بهبود پیدا میکند.

هزینه عمل جراحی کوتاه کردن پیشانی چقدر است؟

هزینه های این عمل شامل دستمزد جراح، دستمزد دستیاران، دستمزد متخصص بیهوشی، هزینه های بیمارستان و لباسهای مخصوص (در صورت نیاز) میباشد. جراح پلاستیک شما بعد از مشورت با جراح زیبایی، مجموع هزینههای شما را تعیین میکند و در جلسه مشاوره به اطلاع شما میرساند.

نظرات (۱)

ممنون از توضیحات جالب و آموزنده تون
میخواستم ببینم اگر کسی این جراحی رو انجام داده هزینه تقریبی چند درمیاد  


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی