بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

راه های پیشگیری از بیماری های گوش و حلق وبینی و راه های در مان آن در صورت بیمار شدن

کلمات کلیدی

مشکلات تنفسی

جراحی بینی

عمل رینوپلاستی

جراحی پلاستیک

جراحی غدد بزاقی چگونه انجام می شود

جراحی زیبایی بینی

ناهنجاری های آناتومیکی

جراحی زیبایی

بعد از جراحی زیبایی

کم شنوایی

کاهش شنوایی

کاهش شنوائی

پارگی پرده گوش

متخصص گوش و حلق و بینی

لارنژیت حاد را چگونه درمان کنیم

علائم لارنژیت چیست و

کلستئاتوم یا توده خوش خیم گوش را چگونه درمان کنیم

تاثیر افزایش سن بر فرم بینی

خنده بعد از عمل بینی چه تاثیری دارد

آیا خروپف با جراحی بینی درمان می شود

رابطه ی عمل زیبایی و اعتماد به نفس

اصابت ضربه های مختلف به بینی عمل کرده چه تاثیری دارد

تغییرات چهره بعد از عمل بینی به چه شکل است

جای زخم و بخیه بعد از عمل بینی را چگونه از بین ببریم

چه سنی مناسب برای انجام عمل بینی است

دلیل اصلی گرفتگی صدا چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

دلیل اصلی ایجاد غبغب چیست

پارگی پرده گوش را چگونه ترمیم کنیم

برجستگی ناحیه پیشانی را چگونه برطرف کنیم

رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) چیست

  • ۰
  • ۰

جراحی غدد بزاقی چگونه انجام می شود

جراحی غدد بزاقی عملی است که می بایستی توسط یک متخصص گوش و حلق و بینی انجام شود

.جراحی-غدد-بزاقی

غدد ماژور و مینور از غدد پایه گذار بافت بزاقی می باشند که غدد بزاقی ماژور از غدد بناگوشی و غدد تحت فکی ساب مندیبولار تشکیل شده اند .

تعریف غده پاروتید

لازم است بدانید که پاروتید یک غده در قسمت بنا گوش می باشد که جز غدد بزاقی است . این غدد که زیر زبانی و تحت فکی می باشد بسیار دارای اهمیت می باشد به دلیل این که در ترشح بزاق های دهان نقش بسزایی دارند تا رطوبت مناسبی را برای دهان تامین و هم چنین به هضم غذا کمک کند .

و نیز این بزاق ها شامل مواد ضد عفونی کننده ای هستند که موجب می شود در برابر میکروب ها محافظت شود . سرطان غدد بزاقی در اغلب مواقع اصولا در غدد پاروتید که در  برابر گوش ها می باشند به وجود می آید .
و نیز سرطان غدد بزاقی کوچک تر و بیشتر در نواحی سقف دهان به وجود می آید
وجود تومور در این غدد باعث آزار و اذیت شدن فرد می شود اما اصلا نباید در این باره ناراحت شد . این را باید گفت که تومورهایی که در این نواحی وجود دارند بدخیم نیستند و در بیشتر موارد صدمه ای به بافت های مجاور وارد نمی کند .

در بیشتر موارد تومور های بزاقی از غدد پاروتید الهام می گیرند. تومورهای غدد زیر زبانی نسبت به تومورهای پاروتید و تومور های غدد تحت فکی بدخیم تر هستند به شکلی که ۷۰ در صد از این تومور ها بدخیم بوده و در حالی که حدود ۴۰ در صد از تومورهای غدد تحت فکی و ۲۵ در صد از تومورهای پاروتید بدخیم هستند.

تومور های غدد بزاقی از سلول های بینابینی و سلول های ذخیره ای مجرای ترشحی شکل  می گیرند.

تومور آدنوم پلئومورفیک از شایع ترین تومور های خوش خیم غدد بزاقی است که این تومور در زنان نسبت به مردان شایع تر است این تومور ها به کندی و به مرور زمان رشد می کنند.

تومور آدنوم پلئومورفیک امکان دارد بدون اینکه اختلالی در عصب فاسیال صورت شکل دهد پیشرفت کند و بسیار بزرگ شود. در حالی که این تومور ها در جراحی بطور کامل برداشته نشوند احتمال بدترشدن آن ها بسیار زیاد است در نتیجه برداشتن قسمت مرکزی این تومور در جراحی کافی نیست.

دومین تومور خوش خیم غدد بزاقی تومور وارتن است که نسبتا منحصرا در پاروتید رخنه می کنند.

در صورتی که تومورهای بزاقی خوش خیم باشند باید برداشته شوند . جراحی تومور پاروتید با برداشتن بافت بزاقی سطحی تا عصب فاسیال شکل می گیرد.

در جراحی هرگز نباید به تنهایی هسته مرکزی تومور برداشته شود زیرا احتمال حادشدن شرایط به شدت افزایش می یابد. در صورتی که تومور پاروتید در عمق عصب فاسیال غده پاروتید تشکیل شده باشد در ابتدا یک پاروتیدکتومى سطحى انجام مى‌شود و با حفظ عصب فاسیال تومور بصورت عمقی برداشته می شود.

در تومور های خوش خیم غده تحت فکی بعد از بررسی  و تشخیص،  درمان با برداشتن کامل تومور صورت می گیرد.  در تومور های  بافت بزاقی مینور احتمال بدخیمی این  وجود دارد در ابتدا برای تشخیص درمان مناسب این تومورها باید بیوپسی انجام شود تا بهترین روش درمانی انتخاب شود.

سرطان غدد بزاقی با نشانه هایی در بدن رخ می دهد که با شناسایی به موقع آن می توان از مشکلات حادتری جلوگیری کرد .

جراحی-غدد-بزاقی

این علائم با بی حسی در صورت حس می شود امکان دارد این احساس با رخ دادن تغییراتی در بینایی همچنین همراه می باشد . از سمتی ایجاد زخم در پرده مخاطی دهان که پوشاننده روی تومور می باشد همچنین می تواند علائم اولیه برای شناسایی این بیماری باشد .

زمانی که بیماری حاد می شود فرد قادر به این نمی باشد که صورت خود را حرکت دهد و بینی او به گرفتگی مبتلا می شود . نشانه هایی همچون ایجاد مشکل در بلعیدن و احساس درد در دهان – فک – گلو همچنین زنگ های هشدار دهنده این بیماری هستند .
پس از این که علائم خود را نشان دادند می بایستی فرد به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کند . غدد بزاقی که دارای تومور است و سرطانی می باشند به وسیله یک جراح سر و گردن مراقبت و درمان می شوند . جراح با تمرکز بسیاری به برداشتن تومورهایی که وجود دارد اقدام می کند . برخی مواقع احتیاج است که فقط قسمتی از غده بزاقی ترمیم و جراحی شود . تشخیص دادن روش درمان به وسیله پزشک و با دقت به اندازه تومورهای موجود در بدن انجام می شود و نیز جراحی می تواند با برداشتن تمام غدد بزاقی انجام شود که در صورت اگر تومور بزرگ باشد همه غدد بزاقی برداشته می شود .

نظرات (۱)

چه مقاله جالبی گذاشتین مرسی واقعاً

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی