بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

بیماری های گوش و حلق وبینی

چگونه خود را از بیماری ها محافظت کنیم

راه های پیشگیری از بیماری های گوش و حلق وبینی و راه های در مان آن در صورت بیمار شدن

کلمات کلیدی

مشکلات تنفسی

جراحی بینی

عمل رینوپلاستی

جراحی پلاستیک

جراحی غدد بزاقی چگونه انجام می شود

جراحی زیبایی بینی

ناهنجاری های آناتومیکی

جراحی زیبایی

بعد از جراحی زیبایی

کم شنوایی

کاهش شنوایی

کاهش شنوائی

پارگی پرده گوش

متخصص گوش و حلق و بینی

لارنژیت حاد را چگونه درمان کنیم

علائم لارنژیت چیست و

کلستئاتوم یا توده خوش خیم گوش را چگونه درمان کنیم

تاثیر افزایش سن بر فرم بینی

خنده بعد از عمل بینی چه تاثیری دارد

آیا خروپف با جراحی بینی درمان می شود

رابطه ی عمل زیبایی و اعتماد به نفس

اصابت ضربه های مختلف به بینی عمل کرده چه تاثیری دارد

تغییرات چهره بعد از عمل بینی به چه شکل است

جای زخم و بخیه بعد از عمل بینی را چگونه از بین ببریم

چه سنی مناسب برای انجام عمل بینی است

دلیل اصلی گرفتگی صدا چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

دلیل اصلی ایجاد غبغب چیست

پارگی پرده گوش را چگونه ترمیم کنیم

برجستگی ناحیه پیشانی را چگونه برطرف کنیم

رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) چیست

  • ۰
  • ۰

دلایل کج شدن یا پیچ خوردگی بینی چیست و جراحی برای بینی کج چگونه انجام می شود


بینی کج یا پیچ خورده

 

بسیاری از بیمارانی که در گذشته بینی شان شکسته است و قبلا برای کاهش شکستگی بینی با روش بسته اقدام کرده اند، نیاز به درمان کجی یا پیچ خوردگی بینی دارند. علاوه بر این بسیاری از بیمارانی که برای درمان بینی کج یا پیچ خورده، جراحی بینی انجام داده اند ممکن است متوجه شوند که کجی بینی آنها هنوز باقی مانده است و به دنبال جراحی دوم و سوم برای ترمیم کجی یا پیچ خوردگی باقیمانده ی بینی خود باشند.

مشکل بینی کج کجاست؟

اصلاح بینی کج یا پیچ خورده یکی از بزرگترین چالش ها در زمینه ی سپتورینوپلاستی را در مقابل ما قرار می دهد. چون دلایل بسیاری برای کجی و پیچ خوردگی بینی وجود دارد، اولین وظیفه ی جراح تشخیص علت و تنظیم برنامه ی درمانی است. پس در این شرایط پزشک باید قادر باشد که علت را به دقت تشخیص دهد تا به وسیله ی آن بتواند برنامه ای برای یک جراحی درست و مناسب ترتیب دهد. برای اینکه درمان بینی، مناسب و موثر واقع شود، برنامه ی درمانی باید به گونه ای باشد که در آن تعادل، تناسب، تقارن و اصلاح عملکرد بینی در نظر گرفته شود.

بینی پیچ خورده

آشنایی با بینی کج و علت های آن، کمک بسیاری در فهم ناهنجاری های آناتومیکی مرتبط، می کند. در بینی های نامتقارن معمولا استخوان یک سوم بالای بینی یا غضروف دو سوم پایین بینی انحراف دارد. انحراف در محور عمودی بینی اغلب به شکل یک تابع سینوسی در می آید. در این گونه موارد نوک بینی هم می تواند در مرکز تقارن قرار داشته باشد هم می تواند در مرکز تقارن قرار نداشته باشد.

دلایل کج شدن یا پیچ خوردگی بینی

  • انحراف خارجی بینی
  • پیچ خوردگی استخوان بینی
  • پیچ خوردگی غضروف بینی
  • انحراف داخلی یا سپتوم بینی

ارزیابی بینی در جلسه ی مشاوره

  • در جلسه ی مشاوره بینی شما هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ کاربردی به خوبی ارزیابی می شود
  • بینی کج یا پیچ خورده را می توان به این شکل نیز توصیف کرد که محور عمودی بینی در خط میانی قرار نمی گیرد. شایع ترین دلیل پیچ خوردگی، ضربه به بینی است. پل بینی یا نوک بینی ممکن است به یک طرف صورت منحرف شده باشد. ممکن است هر دو مورد با هم اتفاق بیفتند.
  • گذشته از انحراف ظاهری موجود در بینی، بیماران اغلب از انسداد یک طرف بینی شکایت دارند. در نتیجه این خیلی مهم است که انحراف بینی فقط از لحاظ ظاهری اصلاح نشود بلکه عمکرد تنفسی هم بهبود یابد.
  • مشکلات تنفسی و انسداد بینی بسیاری از بیماران به خاطر شکستگی سپتوم بینی و افتادگی طاق داخلی بینی است.
  • بیشتر کسانی که برای بینی کج یا پیچ خورده به جراحی ترمیمی نیاز دارند، مشکلی با استخوان بینی شان ندارند، بلکه مشکل آن ها با غضروف بخش میانی بینی شان است که قبلا به عنوان طاق وسطی بینی به آن اشاره شده است.

جراحی برای بینی کج

  • بیشتر نافرمی های بینی کج، شامل نافرمی های بین استخوان بینی که قسمت بالایی بینی را تشکیل می دهد و غضروف های بینی در طاق وسط بینی است.
  • طاق وسطی بینی بسیار به ضربه حساس است چون غضروف های این قسمت به راحتی می توانند از استخوان بینی جدا شوند.
  • بنابراین، اگر استخوان بینی در بخش میانی قرار گرفته باشد اما غضروف ها از استخوان جدا شده باشند، بینی از نظر زیبایی شناختی کج به نظر می رسد.
  • اگر غضروف های نوک بینی در یک موقعیت کج قرار گرفته باشند، سپتوم بینی و غضروف های نوک بینی دوباره به گونه ای بازسازی می شوند که کل بینی با هر قسمت از بینی هم تراز شود.
  • در جایی که استخوان بینی هنوز کج و نامتقارن مانده، لازم است که استخوان بینی دوباره شکسته شود (جراحی استئوتومی)- برای این جراحی نیاز است که استخوان بینی از سمت چپ و راست شکسته شود تا بتوان آن را دوباره به بخش میانی برگرداند و تعادلی بین همه ی قسمت های بینی برقرار کرد.

آناتومی بینی کج

سپتوپلاستی

در بیشتر موارد (نه همه ی موارد) بینی کج یا پیچ خورده با انحراف سپتوم بینی نیز همراه است. به همین دلیل بیماران اغلب از انسداد یک طرفه ی بینی شکایت دارند. این ساختار باید صاف شود تا انحراف به طور موثر درمان شود.

استئوتومی

استئوتومی به معنای شکستن استخوان بینی است. در بینی کج، با کمک جراحی استئتومی می توان انحراف بینی را برطرف کرد. جراحی استئوتومی در موارد دیگری مانند صاف کردن انحراف پل بینی و برداشتن قوز بینی نیز کاربرد دارد.

چه تکنیکی برای اصلاح کجی بینی من استفاده می شود؟

تکنیک استفاده شده برای اصلاح بینی کج یا پیچ خورده ی یک بیمار به دلایل کجی یا پیچ خوردگی بینی بستگی دارد. بینی می تواند در سه مقطع دچار انحراف شود:

  • یک سوم بالایی. بخش استخوانی بینی را تشکیل می دهد
  • یک سوم میانی. پل بینی را تشکیل می دهد که از غضروف تشکیل شده است
  • یک سوم پایینی. نوک بینی را تشکیل می دهد.

برای تشخیص پیچ خوردگی بینی باید هر سه قسمت معاینه شود. بسته به شدت تغییرات در هر قسمت از بینی، جراح یک برنامه ی درمانی ترتیب می دهد که همه ی قسمت های بینی به خوبی در نظر گرفته شده است. به خاطر داشته باشید که یک برنامه ی درمانی ساده برای یک پیچ خوردگی ساده و یک برنامه ی سخت برای یک پیچ خوردگی سخت در نظر گرفته می شود. بالاتر از همه چیز باید گفت برای موفقیت در اصلاح یک بینی کج، جراح بینی شما باید یک برنامه ی خیلی دقیق تنظیم کند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی